Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 02-07-2013 09:49:06
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

F.torres schreef op dinsdag 2 jul 2013, 09:38: dus als ik uit het hele verhaal goed begrijp,
bepaald de overeenkomst wat schriftelijk tussen de verkopende partij en kopende partij is vastgesteld de garantie, mits een rechter daar een ander uitspraak over doet zou de kopende partij er niet mee eens zijn achteraf.

klopt dit?
half.
alleen als de verkopende partij zelf garantie gegeven heeft.
als de verkopende partij geen garantie heeft gegeven en de fabrikant wel, heeft de koper (dus ook consument) twee overeenkomsten:
- één koopovereenkomst met de verkopende partij
- één garantieovereenkomst met de fabrikant.

dearagain schreef op zondag 30 jun 2013, 17:08:
*voor het afwikkelen van die fabrieksgarantie (als het produkt binnen de garantieperiode defekt is geraakt), moet je in principe bij de verkoper van het produkt zijn

*met de verkoper heb je namelijk een koopovereenkomst afgesloten en niet met de producent
dat klopt dus niet.

kijk, de meeste mensen die aangeven dat de consument bij de fabrikant moet zijn in verband met garantie verwijzen dan heel vaak naar artikelen 17 t/m 24 van wetboek 7. alleen gaan die niet over garantie. alleen artikel 6a gaat over garantie.
in de europese richtlijn gaat alleen artikel 6 over garantie.

dan komt het zeer zwak excuus van sommige mensen dat wel degelijk artikelen 17 t/m 24 van wetboek 7 over garantie gaan omdat mensen onder conformiteit garantie verstaan. onzin dus.