Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 11-07-2013 23:50:03
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

Ik vind dit eigenlijk misleidend.

instanties die tegen een verkopende partij optreden en voor een consument liegen dan vaak de boel bij elkaar of bluffen dan maar wat en verdraaien de boel om hun klant tevreden te stellen.

consument is dan wel erg beschermt altijd.rechtsbijstand organisaties profiteren eigenlijk van de onkunde en tekort aan kennis van de andere partij.dus eigenlijk is het blufpoker .


ikbenik schreef op woensdag 10 jul 2013, 12:37: f.torres schreef op woensdag 10 jul 2013, 12:07:

dus als er 2 jaar garantie op zit van de fabriek dan heb je 2 jaar garantie.
klopt.


f.torres schreef op woensdag 10 jul 2013, 12:07: als die fabriek in de tussentijd failliet is en de winkel kan dat aantonen, dan hoeven zij geen garantie meer te geven?of hoeft de winkel dat dan niet aan te tonen?
als de fabrikant wel garantie geeft en de verkopende partij niet, dan hoeft de verkopende partij dat niet aan te tonen.

waar ik zo ontzettend van baal is dat bepaalde instanties en consumentenorganisaties conformiteit en garantie op één grote hoop gooien en garantiezaken gelijk onder wetsartikelen 17 t/m 24 van wetboek 7 stoppen.
dit soort vragen van jouw had voorkomen kunnen worden als die organisaties wel de correcte informatie gaven.



f.torres schreef op woensdag 10 jul 2013, 12:07: als op papier 2 jaar garantie staat en de fabriek geeft 1 jaar fabrieksgarantie, dan hoeft de winkel toch maar 1 jaar te geven ondanks de winkel er 2 jaar op de bon heeft gezet?
dat is niet te zeggen. ligt aan de garantievoorwaarden.

f.torres schreef op woensdag 10 jul 2013, 12:07: dus garantie van de winkel kunnen ze gewoon ook niet na komen, alleen de fabrieksgarantie moeten ze nakomen?

alleen de garantie die de verkopende partij zelf verstrekt moet zij nakomen, de garantie die de fabrikant verstrekt niet.

veel mensen geven aan dat de verkopende partij de fabrieksgarantie moet afhandelen en de verkopende partij de consument niet naar de fabrikant mag doorverwijzen, omdat de consument met de verkopende partij een koopovereenkomst heeft en niet met de fabrikant.
dat is kul, omdat garantie iets anders is dan de overeenkomst.