Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ta
tar - 17-07-2013 17:47:09
Auto & Vervoer

Motorongeluk, schade te laag getaxeerd en letselschade


hey vlncent,

blij te horen dat u dit gevaarlijke ongeluk heeft overleefd!

de schade-expert van de tegenpartij heeft tegenwoordig maar 1 doel; u zo min mogelijk betalen voor de schade die u heeft opgelopen en u met een kluitje in het riet sturen.

om uw (in)materiƫle schade en letselschade zo goed mogelijk te kunnen taxeren dient u uw eigen onafhankelijke schade-expert in te schakelen en gezien de houding van de verzekeringsmaatschappijen tegenwoordig zou ik zeker contact opnemen met een letselschade-advocaat.

u heeft lichamelijk letsel en de vraag is of u weer 100% hersteld...

bedenk wel dat u in geval van pech levenslang de gevolgen zou kunnen ondervinden en misschien zelfs wel (grote) inkomstenderving gaat oplopen, maar dit is afhankelijk van uw beroep en de lichamelijke schade.

teken nooit, maar dan ook nooit een verklaring waarin u afziet van toekomstige schadevergoedingen als het gaat om lichamelijk letsel!

u zei:

"ik reed op een voorrangsweg (70 km/u, waar je 80 mocht rijden), en er steekt opeens een auto de weg op vanuit een uitrit, de bestuurster heeft mij niet gezien".

u weet dit waarschijnlijk, maar ik zeg het nog wel even, trek uzelf hier niets van aan als u dit niet wenst :

snelheid, 70 of 80 kilometer maak relatief weinig uit: de meeste 80 kilometer wegen zijn dodenwegen voor motorrijders die helaas er soms vanuit gaan dat zij wel worden gezien...

1) ga er altijd vanuit dat je nooit wordt gezien door (invoegende) automobilisten!

2) voer als motorrijder altijd! (halogeen/het liefst xenon) licht voor en fel led-(rem)licht achter en trek altijd beschermende kleding aan die goed opvalt.

(led-licht reageert veel sneller dan een gewoon gloeidraad lampje, een fractie van een seconde kan het verschil maken).

een led veiligheidsjas over de motorkleding valt extra goed op en voorkomt dat je makkelijk over het hoofd wordt gezien.

google: led veiligheidsjas en u vindt vele voorbeelden.

u zei:

"helaas kon ik de auto niet meer ontwijken en klap vol op de auto net voor het linker voorwiel".

niet leuk om te horen en dit is ook geen beschuldiging, maar uw snelheid is helaas toch te hoog geweest voor de gevaarlijke/onoverzichtelijke situatie daar ter plekke...

3) weet niet of uw suzuki intruder vs 700 abs had/of dit van toepassing is.

om over na te denken: een oldtimer motor is leuk, maar als er o.a. geen abs opzit, of op kan worden gemonteerd is het de vraag of u in het drukke nederland wel zo'n motor moet kopen; uw leven is veel meer waard dan een leuk motorritje en zelfs professionele motorcoureurs remmen ook vaak hun onbestuurbaar geworden motor zonder abs onderuit door onverwachte noodstop...

4) als "collega" motorrijder hoef ik dit eigenlijk niet uit te leggen, maar koop altijd kwalitatief goede motorbanden en zorg dat deze altijd op exact de juiste bandenspanning zijn; een motorrijder zou voor elke motorrit altijd de bandenspanning (koud!) moeten meten en de banden op beschadigingen moeten controleren.

veel succes gewenst!