Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ikbenik
ikbenik - 28-07-2013 00:52:50
Geldzaken & Recht

Heeft respondent ikbenik in vrijwel alle opzichten ongelijk???

[quote=valerius-2 schreef op zondag 28 jul 2013, 00:18]ik dacht dat het gaat om recht te krijgen
juist niet.
een vraagsteller heeft ergens recht op of niet.
het gaat er helemaal niet om hoe de vraagsteller door manipulaties van de regels zijn gelijk kan halen en daardoor het conflict in zijn voordeel beslecht kan worden.

[quote=valerius-2 schreef op zondag 28 jul 2013, 00:18]
als dat is zou gebeuren dan kan men tenminste zien dat het altijd een vorm van coulantie moet wezen.
coulance is niet iets waar een koper recht op heeft of kan opeisen.
coulance is iets wat de verkopende partij of producent van het product de koper uit goede wil kan verstrekken.

[quote=valerius-2 schreef op zondag 28 jul 2013, 00:18]
en dan ook nog men ziet bij de klager meestal alleen zijn mening.
mening. maar ook beleving en gevoel hebben.

een vraagsteller heeft het gevoel dat die bedonderd is. gaat erover op internet klagen en vraagt hoe hij zijn recht kan krijgen (lees: zijn zin).
dat komt best vaak voor.
men heeft het gevoel dat de verkopende partij of producent van het product de consument bedonderd heeft en gevoelsmatig geeft men aan dat de "gedupeerde" zijn recht niet kan krijgen omdat de tegenpartij niet meewerkt.

in de praktijk is het juist heel vaak dat de tegenpartij (dus de verkopende partij of producent) juist netjes aan de regels (wetgeving) heeft gehouden en dat de vraagsteller dus zijn zin niet kan krijgen.
helaas zijn er instanties en organisaties die "opkomen" voor die consument. en daarbij hun mening geven. zeggen wat de consument graag horen wilt.
dat kan dus niet.

tellen meningen hierbij?
totaal niet. het gaat om de feiten.
als iedereen een mening geeft, hebben we echt met tientallen verschillende meningen te maken. dat schiet niet op.