Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-08-2013 16:46:34
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

Ja daar heb je gelijk in, ik weet ook niet alles van de wet en daarom ben ik blij met de informatie die in dit topic gegeven wordt.heb een aantal keer meegemaakt dat een koper zijn koop wilde terug draaien wat ik in het begin niet deed, maar dat getouwtrek en gedreig die je soms krijgt zorgt er gewoon voor dat je ze maar hun zin geeft

.een rechtsbijstand komt dan met een brief en sommeren je dan binnen zoveel dagen te doen wat ze willen,met andere worden ze someren je te doen wat de consument wilt.

heb in een situatie gezeten dat een rechtsbijstands partij een koop wilde laten ontbinden omdat de kopende partij dat wilde, heb toen wat dingen na gezocht en toen ik met andere punten kwam werden de eisen meteen minder van die rechtsbijstand. het is echt belangrijk dat je meer verstand van zaken hebt omtrent de wet, dat komt een ondernemer alleen maar ten goede.

quote=rich mouse schreef op vrijdag 16 aug 2013, 12:25]ik heb nog nooit meegemaakt bij een aanschaf dat er op een offerte vermeld stond dat bij doorverkoop de garantie vervalt.in dat geval kan een consument in de aangegeven garantie wat op papier staat altijd terug vallen op de winkel met een klacht en zij garantie verhalen.

mijn mening is dit logisch omdat een product aan een bepaalde verwachting moet voldoen en dat staat los va of 1 persoon of er een 5e eigenaar is.

mijn mening is wel dat de wet krom is omdat veel instanties zo voor de consument opkomen en gebruik maken van de niet kennis van de verkopende partij dat veel winkels gewoon altijd toegeven als de consument zijn zin niet krijgt.


14 aug 2013, 11:28]dus eigenlijk als je een artikel koopt en je verkoopt hem as consument door naar een ander consument ,dan kan die 2e consument bij een snel defect terugvallen op de eerste consument?

ik lees op internet toch echt dat een 2e consument zelf terecht kan bij de winkel waar de eerste consument het artikel heeft aangeschaft.
als de winkel specifiek heeft aangegeven (via de algemene voorwaarden) dat alleen de garantie aan de eerste koper wordt verstrekt, kan de tweede consument niet bij de winkel aankloppen.
de wet heeft die uitzonderingsclausule.

die is er niet voor niets.
die regel is er om te voorkomen dat de winkel als tussenhandel wordt gebruikt.