Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 19-08-2013 21:15:43
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

Mag ik u wat vragen?

bent u zelfstandig ondernemer, of werkt u voor een baas?

ik denk dat als je zelfstandig ondernemer zou zijn, je nooit zo zou antwoorden.

elk bedrijf krijgt wel eens te maken met klanten die hun koop om wat voor rede dan ook ongedaan willen maken en zelfs soms tot dreigen toe.

de consument staat zodanig in zijn recht door alle steun van consumenten organisaties dat veel winkels gewoon de klant gelijk geven, ook als het onterecht is.

je zou eens wat meer forums moeten lezen voor ondernemers, je hoort de ergste verhalen tot zware dreigementen toe als mensen niet hun zin krijgen.

breuer schreef op maandag 19 aug 2013, 17:53: ik ben wel blij met de consumentenbond want vroeger als je iets kocht, dan had je geen poot om op te staan, sinds rechtsbijstand er is, is er eindelijk hoop voor de consument.

heb zelf wel mee gemaakt dat als er iets was dat winkels het gewoon negeerde als er een klacht was met een artikel je kon er dan weinig aan doen of je moest vanuit je eigen portemonnee een advocaat inschakelen, maar dat kost dan vaak meer dan hetgeen je hebt gekocht.

nu is alles goed geregeld en kan een derde partij een situatie oplossen.

klachten zijn er om opgelost te worden, maar 10 jaar geleden werd het vaak niet opgelost en bleef het in het midden, wie was dan de dupe, de consument.


rich mouse schreef op maandag 19 aug 2013, 10:08: ja, dus er is dan geen belanghebbende partij die voor de ondernemer opkomt.
ik denk dat dat wel opschiet als die in het leven geroepen wordt omdat veel bedrijven kosten moeten maken als ze niet willen toegeven en daardoor rechtshulp nodig hebben.de consument grijpt tegenwoordig meteen naar hun rechtsbijstand verzekering,want die 50 euro per jaar wat ze betalen willen ze goed benutten en het ligt voor het oprapen voor ze.

ja, het is allemaal een ongewonne zaak.de ondernemer moet alles zelf doen en de consument kan lekker afwachten en een hun rechtsbijstand partij het werk laten doen.ik denk dat als de consument veel moeite eerst moest doen, dat er niet veel ernaar zouden grijpen.

mijn mening is zo'n belanghebbende partij voor de ondernemer heel belangrijk zou zijn, en laat ze dan maar de boel uitvechten. ikbenik schreef op zondag 18 aug 2013, 00:57: rich mouse schreef op zaterdag 17 aug 2013, 16:52: ja dat bedoel ik eigenlijk ook, dat de wet niet krom is maar krom gemaakt wordt door bepaalde belanghebbende organisaties die voor de consument opkomen.
ik vindt dat ze dit streng moeten aanpakken, dat er ook iets in het leven wordt geroepen om die instanties te controleren of ze wel de wet handhaven en niet zelf er een wending aan geven.
die is er ook. de consumentenautoriteit (nu acm) is in het leven geroepen om toe te zien dat de regels correct worden nageleefd. een dergelijke toezichthouder behoort onpartijdig te zijn.
helaas is dat niet zo.
de consumentenautoriteit heeft als doelstelling om de regels vanuit het oogpunt van de consument te bekijken, met als doel dat de consument er beter van wordt.

schiet ook weer niet op.

daarbij geven zij de consument ook informatie. waarbij men ook weer hun eigen visie en mening naar voren schuift als de wetgeving zelf.

dat schiet ook weer niet op.

het probleem is dat de consumentenautoriteit zich opstelt als een consumentenbelangenorganisatie.

dus zou er voor de ondernemers een ondernemersautoriteit moeten komen die zich opstelt als een ondernemersbelangenorganisatie.

dan kunnen die twee autoriteiten bekvechten over die zaken.

schiet ook weer niet op.