Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

do
donny1986 - 26-08-2013 12:54:36
Computers & Telefonie

Tele2: extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.

Beste bartolo,

met verbazing lees ik je melding over je extreem hoge dataverbruik, bij mij is nu exact het zelfde gaande, een extreem hoog onverklaarbaar verbruik met gelijke "blokken" van 14,90 euro per keer.
dit extreme verbruik heeft plaatsgevonden binnen een aantal uur, mijn internetbundel was nog helemaal nieuw (1500mb). dat volledige tegoed is binnen een aantal uur verbruikt, plus nog honderden euro's aan extra kosten. voor mij is het ook een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. ik heb meerdere malen met tele2 gebeld, zelfs een helpdesk medewerker gaf aan dat dit wel een erg vreemd verbruik is (omdat continue dezelfde hoeveelheid aan data verbruikt werd). uiteindelijk werd er simpelweg gezegd dat ik desondanks gewoon moet betalen. vervolgens heb ik een duidelijke maar correcte aangetekende brief gestuurd naar tele2, waar ik tot op heden nog geen reactie op terug heb gehad. ik heb ze gevraagd om mij de gedetailleerde gegevens te tonen waarop te zien is hoe dit extreme verbruik heeft plaats kunnen vinden. als enige reactie hierop, hebben ze mijn openstaande rekening doorgestuurd naar een incasso bureau. op dit moment hebben zij ook extra incasso kosten gerekend. ik houd mijn poot stijf, want ik weet dat ik niet verantwoordelijk ben voor dit verbruik. ook de waarschuwings smsjes, die tele2 zo mooi promoot ("bij de helft van uw verbruik en tegen het einde van uw databundel krijgt u netjes een sms, meneer!") kwamen pas de volgende dag, 's morgens vroeg aan op mijn telefoon. toen "het kwaad al was geschied" volgens tele2.
tja, wat heb je er dan aan? wij worden als klant niet beschermd tegen deze extreme, en belangrijker nog, onverklaarbare kosten.
ik zie dat jouw situatie al een tijdje geleden aan de gang was, dus ik vraag me af hoe de zaak er nu bij jou voorstaat? eventueel zouden wij samen iets kunnen ondernemen.
trouwens, mijn telefoon is een iphone4 met ios, dus specifiek aan jouw telefoon kan het niet liggen!

dit is een groot probleem, wat mij voor mij een hoop zorgen met zich meebrengt, elke dag.
ik hoop dat hier snel een einde aan komt!