Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 01-09-2013 16:41:38
Elektronica & TV

Prachtigkado.nl - bestelling niet bezorgd

Ook ik raad iedereen met klem af om hier te bestellen. de gang van zaken riekt absoluut naar oplichting en is alles behalve professioneel.

alvorens ik in juli een bestelling had geplaatst was ik hier op kassa.nl al uitgekomen. ik heb ze toen per e-mail gevraagd of alles wel goed zit gezien de reacties hier en of ze wel snel konden leveren, aangezien er enige haast geboden was (het kado was binnen 4 dagen nodig). van danielle heb ik een mail terug ontvangen waarin ze aangaf dat er altijd wel mensen zijn die wat te klagen hebben. dit nam bij mij niet de twijfels weg, maar doordat ik zag achteraf te kunnen betalen en geen andere websites met het zelfde product kon vinden (dat zo snel zou kunnen leveren) heb ik toch besteld.
tevens stond in de algemene voorwaarden dat de wet "koop op afstand" van toepassing is en dat je binnen 7 dagen de zending retour mocht sturen.

helaas is de bestelling niet op tijd gekomen (bijna een week te laat) en wat besteld was zag er gewoon niet uit. de opdruk was heel wazig geworden. het product was duidelijk in een niet leverbare staat.

per mail heb ik aangekondigd de zending retour te sturen en heb dit vervolgens gedaan. vanuit prachtigkado, of iadvise heb ik niks vernomen op deze mail. op een gegeven moment begonnen ze betalingsherinneringen te sturen. ik heb iedere keer netjes geantwoord niet te gaan betalen gezien de slechte druk, maar te gelijkertijd ook verwijzend naar de algemene voorwaarden die verwijzen naar de wet "koop op afstand". uiteindelijk heb ik een mail terug gekregen waarin werd aangegeven dat een retour zending niet mogelijk zou zijn volgens de algemene voorwaarden. inderdaad, wanneer ik deze nu raadpleeg blijken de voorwaarden te zijn aangepast. de oude voorwaarden zijn hier nog te raadplegen: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:l_jnpgbh7gcj:www.prachtigkado.nl/exportbestanden/conditions.php+&cd=1&hl=en&ct=clnk

dat men zomaar de voorwaarden aanpast en doet alsof ze altijd al zo zijn geweest doet mij twijfelen aan de goede intenties van deze organisatie.

hoe dit afloopt is nog onbekend. ik wacht verdere reactie van ze af.

ben je toch eigenwijs zoals ik. bestel dan altijd door achteraf te betalen. echter ben je waarschijnlijk beter af ergens anders te bestellen.

ik vind het wel heel opvallend dat er enkele reacties binnen dit topic zo enorm positief zijn. wellicht dat ze af en toe toch wel juiste leveringen doen. maar een bedrijf dat zo onprofessioneel met zijn klanten om gaat, daar wil je toch helemaal geen zaken mee doen!?