Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 14-09-2013 22:21:21
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

Moeilijke situatie zeg,

in dit soort situaties zou je echt de wet van top tot teen moeten kennen.

er is een artikel waarbij staat dat een consument zonder zelf te veel moeite te hoeven te doen recht heeft op kosteloos herstel van een aangeschaft artikel. alleen er staan ook andere artikelen in het wetboek die weer andere dingen aangeven die een situatie weer veranderen.

misschien dat ikbenik daar meer van weet want die heeft er een studie van gemaakt.

ik denk dat het te zwart wit is als een consument totaal gen moeite verder hoeft te doen.
kosteloos herstel hebben ze recht op maar met de voorwaardes die zij stellen, vraag ik me af of dit reel is.


f.torres schreef op vrijdag 13 sep 2013, 11:59: weet iemand dit?

een vrouw heeft in onze winkel een tuinset gekocht met een hoge korting omdat de zomer op zijn eind is.ze was op doorreis en komt uit zeeland wat 400km rijden is heen en terug naar ons.

we hebben haar bij aanschaf vermeld dat ze naar ons toe moet komen als er een klacht is.

nu heeft ze een klacht en omdat we niet naar haar huis komen heeft ze een rechtsbijstand ingeschakelt.deze rechtsbijstand eist het volgende:

1) geld terug
2) dat we hem bij haar maken.
3) het ophalen en in de werkplaats maken en dan weer terug brengen.
4) omruilen voor een nieuwe en dan bij haar afleveren.

als we 1 van die punten moeten doen, dan heeft het ons geld gekost, terwijl ze wist
dat ze naar ons toe moest komen.

we hebben 70 euro op die set verdiend en nu zou ik er dan bij in schieten.

wie kan ons hierin advies geven.

bonhof schreef op maandag 9 sep 2013, 17:00: ongelofelijk waar mijn vraag naar uitgeweid heeft zeg.

breuer, jij ziet de wereld door een roze bril en rich mouse, een beetje positiever mag wel lijkt mij.

ik denk dat als wel genuanceerder is, ik denk dat de waarheid omtrent jullie mening in het midden zit.

dat als je iets koopt uit een faillissement en nu begrijp ik ook bij een gewone aanschaf dat een overeenkomst niet meer dan een conformaliteit is.garantie is eigenlijk meer en naam dan dat het iets echt is.dat garantie misbruikt woord met de betekenis van het woord, dat is me ook wel duidelijk.

je moet gewoon nadenken bij een aanschaf en als je twijfelt, koop dan niets.

ik kocht toen omdat het product me beviel en de prijs was goed.