Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-09-2013 19:58:38
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

Beste ikbenik, kun je me raad geven over het hier beneden staande dat naar mij gestuurd is.


geachte heer torres,



wij hebben enkele malen geprobeerd telefonisch met u in contact te treden, dit is helaas niet gelukt.



graag willen wij u op de wettelijke regelingen omtrent de aankoop van zaken wijzen.



wanneer een afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst voldoet, dan kan de koper eisen dat deze hersteld wordt door de verkoper. (artikel 7:21lid 1 sub b bw) de kosten van deze verplichting kunnen niet bij de koper in rekening worden gebracht en zijn dus voor de verkoper. (artikel 7:21lid 1 sub 2 bw) het herstel van de geleverde zaak moet bovendien binnen een redelijke termijn plaatsvinden en mag geen ernstige overlast veroorzaken voor de koper. (artikel 7:21 lid 3 bw)



uit deze wettelijke verplichtingen valt op te maken dat u als verkoper verplicht bent zorg te dragen voor herstel aan de geleverde zaak. om te voldoen aan herstel zijn er enkele mogelijkheden, deze zijn hieronder weergegeven.

- u kunt om een werkende product van dezelfde lijn af te leveren op het adres van de koper en de oude ophalen.

- u kunt een monteur sturen naar het adres van de koper.

- u kunt de het product ophalen en deze op uw locatie repareren en later weer bezorgen.

- u kunt het product ophalen op het adres van de koper en het volledige aankoopbedrag terugbetalen, hiermee wordt de aankoop ontbonden.



graag vernemen wij van u binnen 3 werkdagen met welke optie u akkoord gaat. mochten wij binnen de gestelde termijn niets van u vernemen dan zullen wij u in rechte betrekken.


ikbenik schreef op woensdag 4 sep 2013, 00:06: breuer schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:33: ja, maar een consument ziet conformaliteit als garantie, ik denk dat bijna geen enkele consument weet dat mn in de wet over conformaliteit spreekt.
dat komt doordat bepaalde organisaties juist die verwarring creëren.

kijk alleen maar eens als voorbeeld hier op het forum.
ik probeer dat verschil juist wel goed uit te leggen.
dan zijn er aanhangers van bepaalde organisaties die beweren dat er geen verschil is. dus wordt ik beticht dat ik de mensen op het verkeerde been zet.
andere forumgebruikers hebben dan: ja, wacht even! de één zegt dit, de ander zegt dat. wie heeft er nu werkelijk gelijk?

ik werd ook gek van de tegenstrijdigheden in de media. en ik wilde echt weten hoe het nu werkelijk in elkaar steekt. zodoende ben ik via autodidact wetgeving gaan bestuderen.

daarbij kwam ik tot de schokkende ontdekking dat het bij consumentenbelangenorganisaties en bij de consumentenautoriteit totaal niet om gaat om waar de consument vanuit de wetgeving zelf wel of geen recht op heeft, maar dat door manipulatie en verdraaiing van de wetsregels de consument op een zeer gemakkelijke manier zo lang mogelijk kosteloze reparatie of vervanging kan eisen.
zij kiezen altijd de kant van de consument en stellen de consument bijna altijd in het gelijk, met als doel dat de consument er beter van wordt.

op die manier kan nooit of te nimmer de consument op de juiste manier voorzien worden van de juiste en correcte informatie.

breuer schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:33: als er een overeenkomst is dan zijn er regels waar een product aan moet voldoen dus eigenlijk het woord garantie en conformaliteit kunnen ze beter vervangen voor overeengekomen regels
was het maar waar.
dan zouden er heel wat minder misverstanden over bestaan.
maarja, zolang dat organisaties tegen conformiteit "wettelijke garantie" blijven zeggen en conformiteit en garantie op één grote hoop gooien, zullen dit soort zaken bestaan.

de wetgeving gebruikt de term "wettelijke garantie" niet, om verwarring met de "normale garantie" te vermijden. en wat doen organisaties? juist die termen wel gebruiken, met het gevolg dat er juist wel misverstanden door ontstaan.


breuer schreef op dinsdag 3 sep 2013, 23:33: dus uit jouw woorden haal ik dat garantie eigenlijk helemaal niet bestaat, het is gewoon iets dat afgesproken is tussen de klant en de verkoper.

die garantie die jij bedoeld is gewoon de conformiteit.
dat wilt zeggen: de overeenkomst die tussen de koper en verkoper is afgesloten.