Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

la
lady-t - 12-11-2013 08:44:03
Computers & Telefonie

Tele2: extreem hoge rekening door internetverbruik op één dag.

@ antoinette1, @ donny1986, @ hugo24, @ valentino

dit is mij ook overkomen. ik heb diverse voorzorgsmaatregelen in acht genomen om dit nogmaals te voorkomen. ik ben geen veelgebruiker van data via 3g, want ik heb overal waar ik kom wifi-netwerk. zelfs thuis als mijn wifi-netwerk wegvalt, val ik terug op het netwerk van mijn buren.

ik kreeg zondag een bericht dat mijn databundel voor de helft was verbruikt. ik maakte mij geen zorgen, aangezien ik over een paar dagen een nieuwe bundel krijg. dagelijks controleer ik de app van tele 2, dus dat ik op de helft was klopte ook. aangezien mij eerder op een onverklaarbare manier zo'n hoge telefoonrekening werd verstuurd, houd ik de app nauwlettend in de gaten. ik zet regelmatig alle apps uit, downloaden gaat alleen handmatig etc. volgende ochtend krijg ik een bericht dat mijn volledige bundel is verbruikt + meer dan € 200 erover heen gegaan. niemand die dit kan verklaren. in de tussentijd dat dit gebeurde was ik thuis (en sliep ik gewoon). overigens heb ik geen dingen gedownload of iets dergelijks.

hoe kan een halve bundel + ruim € 200 meer data hebben verbruikt in één nacht? je schrikt je natuurlijk kapot als je zoiets hoort. het vervelende is dat zij niet kunnen vertellen waar het aan ligt. ik heb, aangezien het mij een keer eerder is gebeurd, op het advies van tele 2 een speciale app gedownload die het verbruik in de gaten houdt. volgens die app heb ik bij lange na niet zoveel verbruikt. ik heb alle advies dat zij mij meegaven, toegepast!

ik hoor graag van jullie als jullie iets meer weten. waar het aan kan liggen dan wel hoe het opgelost gaat worden of is opgelost?

@ tijger1, overstappen doe t.z.t. ik zeker. nog nooit zulke problemen gehad met andere providers. maar in plaats van zulke irritante reacties te plaatsen (waar wij niets aan hebben), doe wat nuttigs met al jouw vrije tijd