Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-12-2013 11:20:10
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

Dan zeggen we toch practisch hetzelfde.

een keurmerk is belangrijk om binnen de eu te komen en te kunnen handelen, ook geeft dit aan dat een product aan bepaalde normen voldoet wat voor de klant als de winkel meer zekerheid geeft.

wel is het belangrijk dat men dan gaat zien waar dat keurmerk voor staat en waar een product dan aan moet voldoen als het het desbetreffende keurmerk mag dragen.

dit staat los van de garantie alleen kan men wel een bepaalde levensduur en kwaliteit verwachten van het product vanwege het keurmerk.

als een product dan niet een bepaalde levensverwachting heeft dan is het product niet goed genoeg geweest dat het aan bepaalde eisen voldoet.

wat voor een fabrieksgarantie op het artikel zit, staat daar helemaal los van.

van vliet schreef op zondag 15 dec 2013, 14:14: een keurmerk geeft zijn naam op een product als het aan bepaalde eisen voldoet, maar de fabrieksgarantie is ook in samen hang met het keurmerk.

producten willen een bepaald keurmerk en dat product moeten ze vaak aanpassen totdat het aan bepaalde normen voldoet.
eigenlijk vormen ze het product naar de voorwaarde die het desbetreffende keurmerk stelt als je het wilt dragen.
dus de garantie die het product heeft wordt daardoor ook beter omdat het product beter wordt omdat het moet voldoen volgens de voorwaarde van het product.

op zo'n product kan men meer eisen stellen en is een zekerder product voor de consument en winkel.

f.torres schreef op zaterdag 14 dec 2013, 20:35: hier weet ik dan wat meer van omtrent keurmerken.
als je in de verkoop zit dan let je inderdaad op het keurmerk maar een keurmerk is niet bedoeld voor hetgeen jij zegt dat het is.

keurmerk laat zien dat het aan de eisen voldoet die het desbetreffende keurmerk stelt.
dit is een soort waarborg dat de consument en de winkel weten dat het product aan bepaalde normen voldoet.

een bepaald keurmerk moet een product hebben om te kunnen invoeren in europa.
daar hebben we de eu normen voor.

een keurmerk bepaald niet de garantie voorwaarde van een product maar laat zien dat het product aan bepaalde eisen voldoet.

dit staat helemaal los van de garantie.
als een artikel stuk gaat in een korte tijd, dan kan je wel door een keurmerk zien aan wat voor vereisten het zou moeten voldoen alleen als het daar niet aan voldoet dan bepaald dat niets over de fabrieksgarantie.

van vliet schreef op vrijdag 13 dec 2013, 22:01: wat je zegt is niet logisch.
als je kijkt naar garantie klopt het dat het een formaliteit is, maar als er keurmerken zijn, dan dient men aan de voorschriften te houden van het keurmerk, zonder een keurmerk is het niet aan te raden voor een consument om het product te kopen omdat je dan weinig rechten hebt als je een probleem hebt met het product.

vraag altijd aan de winkel of het product een keurmerk heeft om gedoe achteraf te voorkomen




van vliet schreef op donderdag 12 dec 2013, 20:06: als er iets ingekocht wordt met een keurmerk dan vallen de garantie bepalingen wat het keurmerk voorschrijft.

als de fabrikant deze keuringsmerk op hun product willen, dan moet het product aan bepaalde eisen voldoen.hiermee stemt de fabrikant in met bepaalde richtlijnen die bepalend zijn voor de garantie op het product.

een keurmerk is daarom erg belangrijk, maar ook is een keurmerk omtrent meerdere redenen.

deze redenen zijn vaak voor de gezondheid van de mens en milieu.

een product moet aan bepaalde eisen voldoen, zonder keurmerk zijn de eisen lager en kan het geweigerd worden over de grens te transporteren

bonhof schreef op maandag 4 mrt 2013, 19:29: op de bon staan alle bedrijfsgegevens en ze hebben duidelijk aamgegeven dat het een produkt uit faillisement was.

ze hadden veel modellen en eigenlijk op de andere produkten zat wel garantie.

het is m'n eigen keuze geweest dat ik een faillisementsprodukt heb gekocht,maar ik wilde weten dat als er toch iets gebeurt of ik toch nog dar terecht kan wettelijk.

ben tevreden verder ermee, en van al die verschillende antwoorden wordt het ook niet duidelijker.