Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 15-02-2014 10:56:57
Voeding & Gezondheid

Fitness verkoop nieuwegein

Ik heb zelf een ervaring vrij recent meegemaakt waarbij ik een sauna had gekocht, deze moest bepaalde dingen doen en kunnen volgend de bijbehorende beschrijving maar dit was niet helemaal het geval.

de winkel vertelde me dat de handleiding niet klopte maar op zijn website stond dezelfde informatie als in de handleiding.

ik heb deze sauna gekocht vanwege een bepaalde informatie die er vermeld stond waardoor ik niet het artikel heb gehad waar ik eigenlijk voor kwam.het is ook niet zo dat ik deze sauna even in de winkel kon testen.wat ik overigens niet had gedaan als dat wel had gekund maar dat achterwege gelaten.

hierdoor heb ik niet waar voor mij geld gehad en het geen gekregen wat ik kocht volgens de instructies.

ik heb de winkel gezegd dat ik een sauna met deze mogelijkheden wilde zonder bijbetaling en dan was het goed voor me.

hier wilde hij niet op ingaan.

ik heb mijn rechtsbijstand in geschakeld en die wilde mij hierin steunen.
ik vond dat ik mijn rechten had maar ik kreeg die niet dus moest ik wel een derde partij inschakelen.

uiteindelijk is de winkel over stag gegaan en heeft ie me een andere sauna gegeven .

ik vindt dit meer als terecht.
ashraf schreef op donderdag 13 feb 2014, 09:44: ik lees zo jullie reacties maar de waarheid zit in het midden.

inderdaad hebben consumenten rechten, maar winkels ook en de ene kijkt meer in de schoenen van de consument en de andere meer in de schoenen van de verkopende partij.

consumenten worden gedupeerd maar de verkopende partij ook.

vandaar dat er rechtspersonen (tussenpersonen) zijn die bepaalde situaties bekijken en belangen behartigen.

een consument kan niet ruilen of geld terug krijgen wanneer ze willen, alleen als de winkel dit zelf doet of aangeeft op een kassabon.

wel moet de verkopende partij een goed product afleveren, in dezelfde kwaliteit als de consument het product in de winkel heeft gezien.
vandaar dat en consument naar de winkel komt om te zien wat ie dan krijgt.

jullie kijken beide te zwart wit aan beide de overgestelde zijde.

de waarheid zit in het midden.