Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

yl
ylram - 18-02-2014 12:42:59
Geldzaken & Recht

Kan ik mijn huisbaas/makelaar aanklagen wegens contractbreuk?

Bedankt voor alle reacties,
het is inderdaad allemaal een beetje ingewikkeld en een lang verhaal om het duidelijk uit te leggen.

waar het mij vooral om gaat is de manier waarop een organisatie/een huisbaas die zoveel geld van zijn huurders ontvangt zo met zijn huurders kan omgaan. elke maand is geld betaald voor een ondeugdelijke woning en ook is er makelaarskosten betaald. als er dan problemen in de woning zijn, hoop ik dan toch dat zij mij helpen met een oplossing vinden. ik vind het niet kunnen dat ik als 22 jarige student nu al 2 jaar bezig met het vragen naar een oplossing. dit is hun taak. hier wil ik gerechtigheid in.

omdat het op juridisch gebied vooral om feiten gaat, vind ik het fijn dat jullie me hier meer over kunnen vertellen.
-de cv is altijd blijven tikken. de huisbaas heeft het 1 keer zelf proberen te maken. dit heeft niet gewerkt en ik heb direct om een gekwalificeerd monteur gevraagd. deze is nooit gekomen en er is er nooit meer naar gekeken ondanks mijn constante mailtjes/belletjes. ook de buren hebben contact opgenomen zo hard was het getik. (tijger1, bedankt voor de tip ik zal het doorgeven aan de huidige huurders)
-ook hadden we vocht in de ramen. beloofd was dit voor de winter nog te vervangen..ook nooit gebeurt.
-de makelaar en de huisbaas verwijten nu elkaar dat ze geen contact met elkaar konden krijgen. (vorige week kregen de huidige bewoners dan ook een brief dat het huis opeens onder een andere makelaar valt (typisch).) maar van deze 'miscommunicatie' zijn de bewoners dus altijd de dupe geweest.

-toen ik de huur heb opgezegd was ik een paar dagen over de nieuwe maand, dus volgens het contract moest ik de huur van deze maand nog betalen (opzeg termijn). ik heb aangegeven dit gewoon te willen betalen, aangezien dit in het contract stond.
zij gaven mij de optie, wanneer ik een vervangende huurder zou vinden ik deze maand niet hoefde te betalen. dus ik heb direct een paar geinteresseerden gestuurd, zij zijn niet geholpen waardoor er uiteindelijk niemand in de kamer zit. (nu 2 maanden later nog altijd niemand).
-zij hebben nu besloten de huur van deze maand kwijt te schelden in de borg. ik krijg dus niets, maar hoef ook niets te betalen. op zich vind ik dit prima omdat ik volgens het contract gewoon de laatste maand huur moest betalen. het voelt alleen allemaal zo wrang, omdat andersom nooit een excuses is aangeboden, schadevergoeding is gekomen of moeite is gedaan contact met mij op te nemen.

hoe kunnen deze grotere organisaties zomaar overal mee wegkomen? ik voel me echt onmenselijk behandeld. er bestaat niet voor niets een huurcontract? zij kunnen zich er gewoon blijkbaar niet aan houden en de huurders moeten zich er wel aan houden?

nogmaals bedankt voor alle reacties.