Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

provideradvies
provideradvies - 11-03-2014 11:28:04
Computers & Telefonie

Wat moet ik doen als een internet-storing niet wordt verholpen....?

Waar ik erg nieuwsgierig naar ben is hoe snel het internet is als het bekabeld is. je zei al dat het sneller was, maar hoe snel precies dan? als je de test doet op een bekabelde laptop/pc op www.speedtest.net en die resultaten doorgeeft kunnen we kijken of daar niet al een probleem zit.

als je 200 kbyt/s al 'snel' noemt hierboven (dat is 1,6 mbit/s) dan is één muurtje genoeg om een bijzonder traag internet tot geen internet te hebben via draadloos netwerk.

ten tweede: zou je je postcode door kunnen geven? (huisnummer hoeft niet ivm privacy enzo), dan kijk ik even hoever je van de centrale woont (ik heb zo'n database).

ten derde: voor wat betreft die wifi-check is de app 'wifi-analyzer' erg handig. het beste werkt de app op een tablet (die hebben sterkere netwerkkaarten dan je mobiel). als je de app hebt gedownload zie je vanzelf welk kanaal je het beste kunt kiezen. dat is nog soort van leuk om te zien ;)

ten vierde: wat betreft de vrienden. is dat probleem al vanaf het begin dat ze tv hebben via kpn? ik spreek bijzonder veel mensen die vrolijk een contract afsluiten bij kpn adsl terwijl ze ook ver van de centrale wonen. en vervolgens klagen over kpn, terwijl je gewoon echt niet tv bij kpn moet nemen als je ver van de centrale woont.

ik hoor het graag.