Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
peterlemeer - 12-03-2014 14:12:18
Computers & Telefonie

Vodafone en dynafix clan

Ik heb een dergelijk probleem met vodafone. ik heb een prive abonnement.
op 6 feb.2014 hebben een rekening gekregen via vodafone en werd er via automatisch incasso 181,50 euro van onze rekening afgeschreven. op de vodafone factuur stond als omschrijving vermeld ‘ivm leenset lg...’. bij navraag bij vodafone en dynafix, bleek dat deze rekening was voor een beschadigde achterkant van het leentoestel, dat we gedurende een periode hebben gehad via dynafix, bij het oplossen van het probleem met een ander toestel. toen we het leentoestel hebben ingeleverd was de achterkant van het leentoestel inderdaad beschadigd (krassen). dit ontkennen we ook niet. we hebben echter een probleem met de hoogte van het bedrag.
we hebbens reeds enkele telefoontjes gepleegd met zowel vodafone als dynafix, maar worden van het kastje naar de muur gestuurd en men verschuilt zich achter het feit dat dit bedrag een standaard bedrag is voor beschadigingen aan leentoestellen. dit schijnt een wederzijdse afspraak te zijn tussen vodafone en dynafix. we hebben inmiddels het incasso laten terug draaien.
we zijn best bereid om de daadwerkelijke-reele kosten voor het beschadigde toestel te betalen, echter niet een dergelijk absurd hoog bedrag van 181 euro!
het gaat immers maar om een achterkant, die heel eenvoudig vervangen kan worden.
we hebben navraag gedaan en een nieuwe achterkant kun je krijgen tegen een verkooprijs rond 60 euro. dit is ook het bedrag wat we maximaal willen betalen.
op 28-2 hebben we een klacht ingediend bij vodafone via email, echter we we hebben tot nu toe (12-03) geen officiele reactie gehad op onze klacht gehad.
we hebben wel gisteren al een factuur met aanmaning gehad, met de mededeling dat als we niet betalen voor 16 maart dat dan onze telefoon wordt geblokkeerd en 27,45 in rekening gebracht gaat worden als ze weer een en ander zouden moeten activeren, mochten we niet op tijd betalen.
ik vind het niet netjes hoe men handelt. ik heb een serieuze klacht waarop we geen antwoord krijgen. ik vind dat wij ons reeel opstellen door alleen de daadwerkelijke kosten te willen betalen en niet een dergelijk absurd bedrag van 181 euro.

mijn vraag is : hoe moet ik verder handelen? als ik niet binnen 3 dagen betaal, wordt ik geblokkeerd en krijg ik ook nog extra kosten in rekening gebracht.
moet ik me halstarrig opstellen en niet betalen, met het risico dat ik straks nog meer kosten (incasso en aansluitkosten) in rekening gebracht krijg, als ik uiteindelijk geen gelijk krijg.
of moet ik gewoon betalen en dan maar hopen dat het probleem alsnog in redelijkheid opgelost wordt, bv via een credit nota?

wat een ellende...

peter lemeer