Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ka
kartalci - 09-04-2014 19:47:11
Vrije tijd & Tuin

Bol.com levert niet en vertraagd steeds

Ik bestel op de site van bol.com ik ga cus een overeenkomst aan met bol.com en tijdens de bestelling is er geen sprake van een ander leverancier. betaling doe ik ook aan bol.com.

en als zij niet aan de levering kunnen voldoen. zal bol.com aansprakelijk zijn voor de geleden schade het zij emotionele schade die mijn dochter lijdt omdat ik op de leverdagen die per mail bevestigd worden door bol.com.

de volgende wetsartikel, is hier van toepassing.
nu wil ik een tegemoetkoming hierop hebben. voor de telefoon en mijn tijd die ik er aan besteed heb. heb ik hier recht op.wil graag ervaringen hierover horen.

ik heb gelezen dzt er meer hier last van hebben en bol.com probeert er elke keer met een excuus via de klantenservice ervan af te komen. bol. com moet ophouden met leugens strooien ivm levertijden dat is wat ik wil en de consument niet steeds voor liegt

wetsartikel
verzuim van rechtswegeeen ingebrekestelling is in beginsel altijd nodig voordat men in verzuim treedt, in beginsel, dus er zijn uitzonderingen. deze uitzonderingen worden gegeven in artikel 83 sub a, sub b en sub c van boek 6 van het bw. in sub a vinden wij het gegeven dat als een fatale termijn is gesteld door de schuldeiser aan de schuldenaar en deze is overschreden, de schuldenaar vanzelf (van rechtswege) in verzuim raakt. er is in deze situatie dus geen ingebrekestelling nodig. in sub b staat, dat een schuldenaar die een schuld krijgt door middel van een onrechtmatige daad of door wanprestatie, na het maken van de schade of de schuld direct in verzuim raakt. dit kan u als vreemd voorkomen, omdat op het moment van het ontstaan van de schade nog geen duidelijkheid is over hoe groot de schade is. toch is de schuldenaar direct na het ontstaan van de schade in verzuim en gaat de regel van betaling van de wettelijke rente in! als laatste kennen we sub c. in dit gedeelte staat, dat een mededeling van de schuldenaar dat hij of zij niet (op tijd) kan nakomen, leidt tot direct verzuim van de schuldenaar. de schuldenaar moet hiervoor bijvoorbeeld de overeenkomst ontkennen of duidelijk mededelen dat hij de overeenkomst niet op de juiste manier zal kunnen nakomen. enkele voorbeelden zullen duidelijkheid scheppen over de hierboven genoemde situaties.

voorbeeld 1
u bent met een winkelier overeengekomen dat hij u een wasmachine zal leveren op de afgesproken datum van 24 februari 2013. de afgesproken datum verstrijkt, de winkelier levert echter niet. hier is sprake van wanprestatie krachtens art. 6:74 bw. ook zien we dat hier sprake is van een fatale termijn krachtens art. 6:83 sub a bw. hier hoeft de schuldeiser dus geen ingebrekestelling te versturen, de schuldenaar is direct in verzuim.