Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

acjzr1
acjzr1 - 13-04-2014 22:26:42
Computers & Telefonie

Heb ik recht op een nieuw toestel?

[quote=zoekster schreef op zondag 13 apr 2014, 22:04]wat er staat is dat de consument het recht heeft om te kiezen tussen vervanging (is nieuw toestel) of herstel (reparatie), tenzij het onmogelijk zou zijn om dit te verlangen.

men kan soms geen reparatie verlangen, omdat de kosten daarvan te hoog zijn, dan moet men toch met een vervanger genoegen nemen. men kan geen vervanger verlangen als er simpelweg geen tweede van bestaat.
of het zou buiten verhouding zou zijn, als het mankement zo klein/simpel zou zijn dat het buiten verhouding zou zijn een nieuw product te eisen.

het gaat erom dat de keuze aan de consument is. en waar staat in de wet dat er meerdere keren mag worden gerepareerd? nergens. ook maar verzonnen door de detailhandel.


en weer heb je het mis.
de consument kan geen vervanging eisen.
of de kosten van de reparatie te hoog zijn is aan de verkoper om te bepalen.
als er niet gerepareerd kan worden is vervanging of terugbetaling verplicht.
de verkoper mag ook een alternatief product aanbieden, maar daar hoeft de consument geen genoegen mee te nemen.
is reparatie wel mogelijk dan mag de verkoper daar voor kiezen.
de consument moet daar genoegen mee nemen.