Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 13-04-2014 22:46:49
Computers & Telefonie

Heb ik recht op een nieuw toestel?

Het is een hele lap tekst

het gaat om wetboek 7 artikel 21

1 beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a}aflevering van het ontbrekende;
b}herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c}vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2 de kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

3 de verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

4 bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.

5 herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.

lid 1 is het belangrijkst, als er iets mis is met het product, dan kan de koper eisen:
aflevering van het ontbrekende, herstel of vervanging. het is geen volgorde van eis. het zijn drie soorten eisen die je mag stellen. het moet wel een redelijke eis zijn.

ik ga verder niet in discussie, als iemand anders het prima vindt als zijn nieuwe telefoon met een mankement meteen de reparatie in gaat en nog een keertje en nog een keertje, dan zit ik daar niet mee.
whatever makes you happy.