Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 15-04-2014 20:12:33
Computers & Telefonie

Abonnement kpn

Beste debbie,

misschien begrijpelijk van kpn maar ik vind het onbegrijpelijk dat kpn zo met haar klanten om gaat.
je zou bijna denken dat ze je als klant kwijt willen.

als ik bovenstaande goed begrijp dan heeft kpn u op 31 maart afgesloten en op 31 maart ook bijna direct weer aangesloten. althans dat is wat kpn beweert.

de volgende tekst haal ik van de site van kpn:
"heb je deze sms niet ontvangen? betaal dan direct door met online bankieren het openstaande bedrag op bankrekeningnummer nl75 ingb 0000 0292 25 ten name van kpn-mobiel in groningen over te maken. maak gebruik van de betaalgegevens van de herinneringsbrief, de bijgevoegde acceptgiro of gebruik de betaalgegevens uit de sms. na ontvangst van je betaling zal jouw aansluiting automatisch de volgende werkdag worden heraangesloten. voor de heraansluiting wordt € 33,88 in rekening gebracht op de volgende factuur."
( € 33,88 = € 28,00 + btw )

deze tekst is niet in lijn met het 'afsluiten' en 'aansluiten' op dezelfde dag. immers men sluit u (zegt men) op 31 maart af en de betaling die binnenkomt zou dan betekenen dat u op 1 april weer wordt aangesloten (volgens de tekst van kpn) en dus niet op 31 maart kunt bellen.

voor de betaling het gaat niet om de dag waarop u het overmaakt maar om de dag waarop het op de rekening van kpn staat.
u weet zelf ook dat het verstandiger was geweest om eerder te betalen maar ik krijg het idee dat kpn er een slaatje uit probeert te slaan.
ik zou kpn bovenstaande tekst, via mail, onder de neus wrijven. schroom daarbij niet om ook consuwijzer aan te haken.

persoonlijk heb ik een aantal keer meegemaakt dat kpn mij (ten onrechte) bedragen in rekening bracht. heel stellig houdt kpn dan aan haar standpunt vast. totdat je ze met hun eigen feiten confronteert. eindresultaat was altijd excuses en ik kreeg mijn geld en een 'tegemoetkoming in het ongemak' van kpn. een mail ging vaak 3 tot 4 keer heen en weer, na de 2e keer kopieerde ik altijd consuwijzer in de cc.
telecom aanbieders halen vaak rare fratsen uit, maar het 'tientjes plukken en volhouden totdat men met de feiten geconfronteerd wordt' ken ik alleen van kpn.

wens u veel succes en hoop dat het u lukt om het gehele bedrag dat u ten onrechte (dat vind ik tenminste) heeft betaald terug te krijgen.