Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ni
nikolaos - 19-04-2014 18:02:17
Vrije tijd & Tuin

Vakantieveilingen louche zaak ?

Wow . ik had verwacht hier op kassa enige verstand en kennis van zaken te vinden , iemand die met verwijzingen zou komen naar wettekesten, en op zijn minst , mensen die inhoudelijk zouden reageren . helaas niets van dit alles. wat ik wel gevonden heb :

incasso: ingrijpende veranderingen
een van de meest ingrijpende veranderingen betreft de automatische incasso. doordat dit een europees product wordt, zijn een aantal strenge waarborgen ingebouwd om de consument te beschermen. dat is op zich een prettig idee, maar het heeft wel gevolgen voor het betalingsverkeer, ook binnen nederland.
telefonische machtigingen zijn bijvoorbeeld niet meer toegestaan. ook het vinkje op internet voor machtigingen is niet meer rechtsgeldig. daarnaast worden de efficiencyvoordelen die veel verzekeraars en tussenpersonen hebben gerealiseerd in de afgelopen jaren bij het afsluiten van producten, veelal teniet gedaan door sepa.
nu komt er vaak geen mens meer te pas aan de automatische incasso, maar vanaf 1 februari 2014 kan dat veranderen. de verzekeraar moet dan voortaan een machtigingsformulier sturen naar de klant, die dit moet ondertekenen en terugsturen.
de verzekeraar moet controleren of dit is gebeurd. pas nadat het formulier is geregistreerd en gearchiveerd, kan de verplichte prenotificatie worden verstuurd. dit moet minimaal 14 dagen voor de afschrijving gebeuren, tenzij anders is afgesproken.
verloopt het proces niet goed of voldoet de verzekeraar niet aan de sepa-regels, dan heeft de klant dertien maanden het recht om te storneren.

men mag dit dus niet. kan alleen de desbetreffende wettekst niet vinden en na een uur spitten besloten heb om mijn tijd beter te gebruiken. bespaar jezelf dus een reactie want ik lees/reageer toch niet meer. tenzij het je niet gaat om enige inhoudelijke en constructieve reactie te geven maar vooral om een leegte in je leven op te vullen door elke dag hier te posten.