Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lv
lvdh - 25-04-2014 17:34:13
Geldzaken & Recht

Fout bij meterwissel

Beste hopetobehelping,

bedankt voor de uitgebreide reactie en de mogelijkheden die u aangeeft. uiteraard ligt de klacht al bij nuon en heb ik een nieuwe klacht ingediend na vandaag. wie weet staat er vanzelf iemand op om te helpen.
ik zal ook zeker even naar de andere mogelijkheden kijken, wie weet helpt het. want zoals het nu gaat, komen we er niet uit.
ik hoop het op te lossen zonder getouwtrek en tussenpersonen maar als het niet lukt zijn inderdaad de geschillencommissie en de consumenten autoriteiten een optie. ik wil dit alleen graag als laatste redmiddel gebruiken.

@ tijger1
uiteraard zorgt 1500m3 niet voor een rekening van 2600,-. hier had ik mioscchien duidelijker moeten zijn. alleen op gas scheelt het al ongeveer zoiets, hetzelfde geldt voor elektra, zowel op het hoog als het laagverbruik.
daarnaast is met correctiesnota's het e.e.a niet goed gegaan, 2 jaarnota;s zijn gecorrigeerd en verrekend met elkaar, een 3e is volledig als debet opgevoerd in afwachting van de nieuwe nota. de nieuwe nota is ook een credit bedrag en hoger dan dat hij in eerste instantie was. desondanks hebben ze het gepresteerd om ook hierop een debet op te voeren.

door de verschillen in de meterstanden is er over het laatste jaar een negatief verbruik ontstaan. de geschatte meterstanden wijken flink af van wat de werkelijke standen zijn geweest. ik heb in de desbetreffende jaren ook correcties aangevraagd maar dit is nooit gedaan. in 2011 was ik hier zelf nog niet en mijn partner dacht ; ach ik krijg geld terug dus dan zal het wel goed gaan'. die heeft nog nooit iets begrepen van jaarnota's en is er toen ook niet achteraan gegaan. in 2012 ben ik er zelf mee bezig geweest maar werd het gewoonweg niet gecorrigeerd want mijn meterstanden 'waren nietlogisch' uit frustratie heb ik het er toen bij gelaten. met de gedachte dat als stedin een jaar later zou komen om de werkelijke meterstanden op te nemen, er snel genoeg zou blijken dat ze het wel degelijk verkeerd geschat hebben en ik dan ook aantoonbaar bewijs zou hebben.
het verschil tussen de geschatte en werkelijke meterstanden was zo hoog, dat er dus een negatief verbruik is ontstaan, hierdoor heb ik een terugbetaling gekregen. er waren, volgens nuon, logischerwijs dus ook geen gebruikskosten voor ons waardoor we een aantal maandbedragen hebben terug gekregen. immers als er geen verbruik is, hoef je dit ook niet te betalen.
vond ik ook heel logisch maar nu willen ze het terug hebben.
al met al tikt dit bij elkaar aardig aan.