Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
peterkeller - 02-05-2014 19:20:41
Geldzaken & Recht

Overheids verplichting digitaal

Ik proef zo’n verwijtende sfeer van verschillende kanten van wij zijn zielig, en alle bedrijven doen digitaal maar raak. iedereen doet het verkeerd behalve degenen die zelf geen computer hebben. en in de reacties wordt er van alles bijgehaald wat in het geheel niet bijdraagt tot slimmer en goedkoper werken.

na 13 jaar xp gebruik en laptop zijn die economisch volledig afgeschreven en ben je wel eens toe aan wat nieuws. vanaf € 400,00 het nieuwste van het nieuwste en razend snel. we kunnen niet in de beurs kijken, maar na 13 jaar, dat is per jaar € 30,00. dat moet toch wel lukken. ook voor minima. en géén printer van €30,00.

wat is nou het beklag. de standaardnorm is al jaren digitaal met giga voordelen en giga kostenbesparing, uiteindelijk ook voor de klanten. hoe wil je dit terugdraaien en waarom? biedt een oude situatie meer voordelen dan digitaal? gaan we dan weer papieren betalingsopdrachten in de brievenbus gooien. gaan we dan de belastingaangifte (10 kantjes maal 12 miljoen exemplaren) op papier uitdraaien en in een envelop versturen naar de aangever? zal post.nl wel prettig vinden. en wat te denken van de dagafschriften van de bank die uit de brievenbus worden gehengeld.

we kunnen het computertijdperk toch niet terugdraaien omdat een paar duizend mensen in nederland er niét mee overweg kunnen of géén computer hebben. dat is toch hun probleem en niet dat van die miljoenen die wél met de tijd zijn meegegaan.

en dat is niet afschuiven of beroving van grondrechten. het is simpel slimmer werken. iedereen moet in zijn eigen levensbehoefte voorzien. dus ook een computer om bij de tijd te blijven en ook om zelf goedkoper te kunnen werken. (bijvoorbeeld postzegels en kopieën uitsparen).

de opmerking dat digid alleen werkt met een mobieltje zal alleen in het land der fabelen kunnen. ook digid opzeggen en een klacht indienen bij de nationale ombudsman over digitaliserende bedrijven getuigt van weinig realiteitszin en kennis van zaken. en dat men steeds maar weer moet/gaat bellen omdat de brief niet is aangekomen, daar worden de bedrijven ook een beetje moe van.

voor wat betreft je probleem met het niet functioneren van de printer gewoon je probleem met typenummer googlen. dan kom je vanzelf wel ergens op een forum waar jouw probleem al eerder besproken is. of misschien is er in de buurt een buurthuis of centrum met een computerinloop met meestal vrijwilligers.

voor wat betreft je telefoonkosten nog een tip. als het enigszins kan niet bellen met bedrijven of instellingen, maar je vraag mailen. je wordt vaak 10 keer doorverbonden zonder uiteindelijk een antwoord en de teller draait door. of natuurlijk eerst op de site snuffelen.

je zult zelf creatieve oplossingen moeten zoeken en die zijn er genoeg. voor elk probleem is een oplossing. kijk maar op internet!