Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
nedcro - 25-05-2014 22:34:20
Vrije tijd & Tuin

Robomow - dure herstelkosten - fabrieksfout

Nee, de verkoper heeft het mis !

u heeft wettelijk recht op een deugdelijk product.
volgens europese regelgeving in gevallen als dit, mínimaal twee jaar.
echter, omdat het niet een paar schoenen betreft (want die slijten) maar een product waarvan u in redelijkheid een langere levensduur mag verwachten (zoals een wasmachine e.d. of uw robomaaier), heeft de verkoper de plicht dit voor u op te lossen.
zie bijv. http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie.
ook raad ik u aan op internet nog eens de regels te lezen, zodat u niet met ee kluitje in het riet/gras wordt gestuurd.
en als de fabrikant inmiddels een technisch probleem heeft erkend, wordt het nog helderder.
met vriendelijke groeten vanuit kroatie, pim de vos (svinisce.blogspot.com).