Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
peet63 - 23-05-2006 01:51:25
Elektronica & TV

philips breedbeeld tv kapot 2 jaar oud en nu is mijn garantie verlopen. WAT NU?

hallo beste lezers.


wij hebben maart 2004 een completen set gekocht bij megapool bestaande uit een jbl home cinema set en een breedbeeld philips tv. kort daarna is megapool op de fles gegaan zoals de meeste wel weten. maar in die zelfde zaak is toen de harense smid  geinstaleerd en die heeft alle garantie voorwaarden van megapool overgenomen. dat bleek ook wel want kort na de aanschaf ging de home cinema kapot en die is zonder problemen gerepareerd. ik had gewoon 1 jaar garantie en goed 2 maanden voor de garantie afliep ging de tv kuuren vertonen. ik heb toen weer contakt opgenomen met de harense smid en die stuurde na een hoop praten dan einderlijk een monteur. het was niet echt een heel storend probleem maar er moest wel even naar gekeken worden want het spulletje was duur genoeg. 2 dagen voor de garantie afliep kwam dan toch die monteur. en die zei dat het aan de scartkabel ligt die van de home cinema naar de tv gaat? hij heeft toen wat aan die kabel gedaan en is weg gegaan met de woorden als het probleem blijft kan je altijd bellen. hij is misschien 5 minuten hier geweest. en het leek inderdaad opgelost nou deed het probleem zich maar 1x in de 1 a 2 weken voor maar het leek nu echt opgelost. maar na een tijdje kwam het toch weer terug maar zoals ik zei het was niet echt storen. de tv gaf dan kort een hele scherpe pieptoon en dan verschoten de kleuren heel even maar hij ging direct terug naar ze oude stand. maar sints een week ongeveer is het in een keer heel erg geworden de kleuren schieten naar blauw paars en blijft steeds langer zo staan.


ik heb gelijk contakt opgenomen met de harense smid in barendrecht. die bleken ook al weg te zijn. ik heb toen het hoofdkantoor gebeld en die stuurde mij naar het dichtbijzijnde filiaal en die zat in breda. nou zit ik in pernis r.dam maar als mij tv gemaakt word wil ik daar best heen rijden. maar ze willen van mij zo en zo 40 euro onderzoek kosten en nog een bedrag voor het transporteren van de tv naar de monteur. en ze willen mij dan wel tegemoet komen in de reparatie kosten (zei die heel mooi) als de reparatie kosten onder de 100 euro blijft zijn ze voor hem en daar boven moet ik het zelf betalen + de kosten waar ik het eerst over had.


nou is mijn vraag kan dat zomaar en kan ik hier op nog garantie verlangen. want we praten best wel over een duure tv die net 2 jaar oud is en in princiepe wel 10 jaar mee moet kunnen gaan. had hij nou al een jaar of 4 geweest hadden ze mij niet gehoord maar 2 jaar is toch niks eigenlijk.


ik hoop dat iemand dit weet en mij op weg kan helpen. alvast bedankt.


groeten. peet