Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ijzerbroot
ijzerbroot - 22-11-2008 14:09:12
Geldzaken & Recht

wat wanneer repareren niet kan?


beste experts,


wanneer een occasion nog ruim binnen de bovaggarantie termijn een startprobleem blijkt te hebben wat ( helaas) niet door de betreffende dealer kan worden gerepareerd/ verholpen, hoe dan verder?


inmiddels is de garantieperiode al wel voorbij, maar het zelfde euvel ( auto start dan weer wel, dan weer niet) speelt nog steeds. ik ben er van overtuigd dat de dealer z’n uiterste best heeft gedaan, maar inmiddels is me verteld dat ze de oorzaak echt niet kunnen vinden en dus ook niet kunnen verhelpen… of we niet toe zijn aan een andere auto (tegen bijbetaling)…( de niet startende auto is van 2000).


hoe zit dit nu? bij terugname zou toch de periode waarin we wel konden rijden worden verrekend? de garantiebepalingen van bovag zelf hebben het alleen over "repareren" maar wat wanneer dat, zoals in dit geval, niet kan? ik ben niet uit op procedures en/ of winstbejag, maar zou graag weten welke rechten we in deze hebben (we hoeven ons niet een poot uit te laten draaien).


reparatie zou zowel voor ons als de dealer de beste oplossing zijn, maar wanneer dat niet kan, tsja: dan kan dat dus niet…


(vraag + uitleg eerder gepost op "auto & vervoer -> overig" , daar krijg ik helaas meer technisch advies –begrijpelijk- maar zoek info over onze rechten/ mogelijkheden in deze.)


ijzerbroot