Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sh
sheena - 03-11-2009 16:32:33
Computers & Telefonie

Klacht betaling Vodafone

Oktober 2008 had ik een abonnement bij vodafone afgesloten. mijn vriend daarin tegen heeft in februari 2009 een abonnement afgesloten bij vodafone. er was ons beloofd dat wij vodafone-onder-ons konden afsluiten aangezien wij beide klant zijn. zo konden wij onbeperkt bellen voor €10,-- per maand. via het internet hebben wij geprobeerd om ons hiervoor aan te melden, maar zonder succes. het bleek dat vodafone-onder-ons "tijdelijk" niet werkte en volgens een verkoper van een vodafone winkelen zou dat het niet lang zou duren voordat het hersteld zou zijn. wij bellen onderling vrij veel en was het van belang dat wij ons z.s.m hiervoor konden aanmelden. weken later lag vodafone-onder-ons nog steeds uit de lucht. onze rekeningen bleven oplopen. wij hebben meerdere malen contact gehad met vodafone en volgens hun konden ze niks doen inplaats van onze bankrekeningen leeg plunderen. we hadden onze rekeningen laten storneren omdat wij het niet eens waren met de gang van zaken, waarna vodafone een incasso traject was gestart + onze nummers ongevraagd hadden geblokkeerd wat nog extra kosten betekende. we hebben een klachtenbrief geschreven over het stilleggen van voafone-onder-ons, onze rekening en de belofte van de verkopen die toch niet waar gemaakt kon worden. vier weken na het verzenden van de brief hadden we nog steeds geen reactie gekregen van vodafone. we hadden zelf gebeld en volgens hun hebben ze nooit een biref van ons ontvangen, maar ze wilde wel het incasso traject tijdelijk stopzetten totdat onze klachtenbrief ontvangen en behandeld was, wat ze uiteindelijk niet hebben gedaan. ze herinneringen bleven maar binnenstormen en ze hadden mij ook opgegeven bij preventel wat ze ook beloofd hadden niet te doen. we hadden een mail gestuurd met daarin als bijlage onze klachten brief. pas na vier weken kregen wij een reactie met daarin het verzoek om zo snel mogelijk terug te bellen voor een eventuele coulance. het aanbod was twee maanden geen abonnementskosten + de daarop volgende maanden een dubbele belbundel voor hetzelfde geld als de normale afgesloten bundel, als we het openstaande bedrag van mijn vriend €334,90 en dat van mij €384,44 hadden afgelost. dit was voor ons een coulance van niks, aangezien onze abonnementen bijna aflopen. na nogmaals contact met vodafone te hebben gehad en het probleem over de coulance voor te hebben gelegd wilde ze de moeite niet nemen om naar ons te luisteren en meteen ons door te verbinden met de afdeling betalingen. ze hadden ook niet de intentie om ons een ander coulance aan te bieden. als ik gebruik zou willen maken van de aangeboden coulance, moest ik binnen 3 maanden betalen. wil ik een langer termijn voor het aflossen, dan moest ik een bedrag betalen van +/- €500,-- (resterende abonnement) om meteen van vodafone af te zijn. het was de aangeboden coulance of meteen het geldbedrag over maken. voor hun was er geen andere weg. dit is voor mij geen manier van zaken doen en ook geen manier om met je klanten om te gaan. wij vinden dat wij een nieuwe coulance aangeboden moet worden of onze gesprekken omzetten in vodafone-onder-ons gesprekken. wat kunnen we doen om tot een goede uitweg te komen met vodafone?