Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vb
vblokker - 30-11-2009 17:04:11
Geldzaken & Recht

ClickandBuy en automatisch incasso

Beste kassa en kassa leden,

ik lig overhoop met clickandbuy, dit is een maatschappij die betaling via internet regelen, soort van paypal. meer dan een maand geleden moest ik een betaling(voor foto stockmateriaal bij istock.com) doen via internet. deze site maakte gebruik van ideal i.c.m. clickandbuy. aangemeld en betaling via ideal. in eerste instantie geen vuiltje aan de lucht. snel en goed geregeld, bestelling was zo binnen en netje afgeschreven van mijn abn-amro rekening.

een week later, had ik opnieuw materiaal nodig. dus inloggen bij clickandbuy met email en wachtwoord, tot mijn grote verbazing was dit alles. ik hoefde niet meer in te loggen bij ideal de betaling was geregeld. wow wat dat is handig!

tot 3 weken later. ik kreeg een mail van clickandbuy dat de overboekingen met de bank waren mislukt. ze hadden het 2 keer geprobeerd. kosten, hou je vast 25,- per keer. dus 50,- boete het bedrag wat ik had uit gegeven was 49,-.

dat was even schrikken. op dat moment begon ik te twijfelen of clickandbuy wel automatisch een afboeking kan doen bij mijn ideal. dus abn-amro gebeld, nou dat kan dus niet.

meteen ingelogd bij clickandbuy en maar handmatig de 49,- overgeboekt excl. boetes. zelfde moment ook een email gestuurd, dat er iets fout gaat bij hun en wat ze aanbieden helemaal niet kan.

een week later krijg ik een mail dat ze weer een poging hadden gedaan geld af te schrijven en dat lukte natuurlijk ook niet. en ja hoor weer 25,- er bovenop. weer een mail en bellen naar een bedrijf in nederland, wat ik na een uur op gaf.

nu kreeg ik vandaag eindelijk een reactie terug.

"geachte mevrouw/heer -,

as wij niet kunnen afschrijven van een ingevoerd rekeningnummer brengt dit voor ons hoge administratiekosten met zich mee. deze zijn onafhankelijk van het oorspronkelijke bedrag van de afboeking. om onze diensten ook in toekomst
gratis aan te kunnen bieden zijn wij genoodzaakt bij geweigerde of teruggeboekte afschrijvingen 25.00 euro als bijdrage in administratiekosten in rekening te brengen. dit hebben wij ook in onze algemene voorwaarden opgomen waarmee u tijdens uw aanmelding expliciet mee heeft ingestemd. "

dus ik weer bellen... na een uur had ik eindelijk iemand aan de lijn. wat ik kreeg te horen was, "u heb toestemming gegeven voor automatische incasso. euh... dit staat in algemene voorwaarden." ja en stom die heb ik natuurlijk niet goed gelezen.

nu vraag ik mij nu af, hoe sta ik nu in mijn rechten? ben ik nu stom geweest en moet ik gewoon betalen? maar hoe had ik nu kunnen weten dat er iets fout ging? ik weet het echt niet meer. ze hebben mij nu verteld dat intrim justitia wordt in geschakeld. tijd om mijn das rechtsbijstand te gaan inschakelen?

help...

alvast bedankt voor elk advies
vincent blokker