Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wa
wagenaar9 - 02-09-2010 11:08:58
Computers & Telefonie

Abonnement Pretium betalen of niet? Wie kan ons helpen?

Hallo,
ongeveer in april van dit jaar zijn wij van telefonie-provider overgestapt. van pretium naar zeelandnet.
de opzegging werd geregeld door zeelandnet, toch hebben we voor de zekerheid telefonisch contact gehad om dit te verifieren. de opzegging was inderdaad geregeld. wij hebben tevens gevraagd of wij hiernaast nog iets moesten regelen of dat het hiermee definitief geregeld was dat wij volledig bij pretium weg waren. dit was niet het geval. het was geregeld zo.

ineens werd er in juli een bedrag van 80 euro afgeschreven door pretium, zonder enig bericht van tevoren. nou lag er voorheen een automatische incassen, maar in het geval van zulke toch wel redelijke hoge bedragen lijk je me toch van te voren geinformeerd te moeten worden?!!
wij hebben hierop telefonisch contact gehad en toen werd ons tot onze verbazing verteld dat dit was gedaan door het zusterbedrijf van pretium telecom; pretium. dat deze bedrijven onafhankelijk van elkaar opereren en het telefoonabonnement hierom ook los stond van het pretium lidmaatschap... deze hadden we naast het telefoonabonnement ook op moeten zeggen blijkbaar... dit terwijl wij nog gevraagd hebben naar de verder te ondernemen stappen om volledig bij pretium weg te zijn (daar versta ik dus dit ook onder) en niemand die ons hier iets van heeft verteld!
wij hebben hierop pretium aangeschreven en dringend verzocht het geld terug te storten, dat wij bij opzegging van ons abonnement navraag hebben gedaan bij de klantenservice en die ons verzekerd hebben dat alles opgezegd was! maar kregen hiervoor natuurlijk geen gehoor.

toen hebben we na schriftelijk te hebben gereageerd naar pretium, nogmaals herhaald dat we hier toch duidelijk naar hebben geinformeerd. dat dit een fout is van hun zijde in onze ogen. toen de 80 euro zelf laten storneren en gelijk de automatische incasse stopgezet.
wij wisten niet en zijn hierover niet geinformeerd dat we dit los van elkaar op moesten zeggen. in mijn ogen zeg je je abonnement niet bij 2 verschillende bedrijven op!
we hebben nog gevraagd of er nog meer geregeld moest worden om van pretium verlost te zijn... en dit was niet nodig! dan ga ik ervan uit dat het geregeld is! ik bedenk me in ieder geval niet dat er nog een zusterbedrijf is waar ik me ook nog bij moet afmelden! ging er echt vanuit dat het geregeld was na ons telefonisch contact en navraag hiernaar!
natuurlijk hebben wij als reactie op het storneren van de 80 euro en onze brief een reactie van pretium gehad en er word ons nu vriendelijk verzocht de 80 euro binnen 7 dagen over te boeken naar pretium... nu weten wij niet meer zo goed wat te doen. moeten we nu betalen?

vind het verhaal op flinke woekerpraktijken lijken. op die manier zullen er een hoop mensen voor 80 euro "het schip in gaan" met pretium!

een heel verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk is!

wat moeten we doen? wie kan ons helpen?

vriendelijke groetjes,
m wagenaar