Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kr
krebar - 18-10-2010 17:58:49
Geldzaken & Recht

Bestaande klant ING uitgesloten voor banksparen? discriminatie?

Wij hebben een aflossingsvrije hypotheek (voordeelhypotheek ing) afgesloten bij de aankoop van onze nieuwbouwwoning in najaar 2008. vanaf begin 2008 is het banksparen door de rijksoverheid geïntroduceerd. dat leek ons een goede stimulans, dus wij zouden graag gaan banksparen. dit eveneens bij de ing adviseur neergelegd. de rijksoverheid heeft dit bedoelt om doelen als aflossen van hypotheek of pensioensparen fiscaal te stimuleren. alle banken hebben tegenwoordig bankspaarproduct(en). zo ook de ing. wij voldoen aan de eisen van het banksparen zoals gesteld door de overheid. in de praktijk dien je 99/100 een bankspaarproduct in combinatie met hypotheek af te sluiten. in 2008 had ing nog geen bankspaarproduct. op dit moment heeft ing deze wel geïntroduceerd voor nieuwe klanten. echter door allerlei "administratieve" excusses en uitstel is er nog geen mogelijkheid voor bestaande klanten om voor een bankspaarproduct te kiezen. het duurt en het duurt maar, tot op heden geen bankspaarproduct voor bestaande klanten. bij ing een klacht ingediend wegens (tijdelijke) uitsluiting (uitsluiting is ons inziens gelijk aan discriminatie). wederom hetzelfde excuus "onze administratieve systemen zijn daarvoor nog niet gereed, houd u de website maar in de gaten". ing hoelang gaat het nog duren? heeft u ook een gelijksoortig probleem met ing? ik hoor het graag. kassa, is een dergelijke vorm van uitsluiting toegestaan?