Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ru
rudivd - 28-12-2010 14:52:00
Geldzaken & Recht

Reisburo wil refund van de airline niet betalen

Hallo

ik heb via exit reizen tickets gekocht voor een vlucht met united airlines naar de usa. door medische redenen hebben we 2 dagen voor vertrek moeten annuleren, dit gedaan via exit. exit beroept zich op hun voorwaarden dat ze geen geld teruggeven.
(nb. we hebben (hadden) geen annuleringsverzekering).

hierna hebben we ons gewend naar united airlines, deze hebben na kennisgenomen te hebben van alle (incl. doktersverklaring) details, besloten de tickets te vergoeden, echter aan exit, en heeft dit ook gedaan.

exit blijft op het standpunt niets te vergoeden, united airlines verschuift het probleem nu naar ons, en weigert details te geven van de terugbetaling aan exit anders dan dat ze een refund voor deze tickets hebben "geprocessed".

enig advies hoe nu verder te handelen ? bij het (telefonisch) melden aan exit van het feit dat united hun heeft terugbetaald, blijven ze op het standpunt staan dat ze niks terugbetalen, en dat united zich niet dient te mengen in hun transacties met klanten.

rudi van drunen