Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

12
12zab - 19-04-2011 17:35:09
Auto & Vervoer

NS e-tickets

Wij zijn woonachtig op vlieland. de volgende situatie heeft zich vandaag voor gedaan.
mijn vrouw en stiefzoon zouden in verband met een schoolkeuze naar de vaste wal vandaag per trein naar leeuwarden en sneek reizen. mijn vrouw had alles van te voren goed geregeld en de treinkaartjes bij de ns online geboekt.
in de loop van de nacht werd zij echter ziek waardoor de geplande reis geen doorgang kon vinden.
ik heb ns verzocht om de niet-gebruikte e-tickets te restitueren. (omdat deze meerdere keren geprint en derhalve gebruikt zouden kunnen worden, staat in de mail van de ns te lezen). de ns meldt in haar leveringsvoorwaarden dat "in afwijking van artikel 3 en 4 van de voorwaarden enkele reizen en retour, kan een eticket niet worden ingeleverd en terugbetaald".
ik vind dit bijzonder merkwaardig: ik koop een product maar kan er geen gebruik van maken en ik kan het product niet weer inleveren danwel gerestitueerd worden. de ns heeft m.i. hier zo'n beetje € 33,00 in zijn zak gestoken zonder daar een product voor geleverd te hebben.
kan en mag een leverancier bovendien zomaar een uitzondering maken op zijn eigen leveringsvoorwaarden?
in de bijlage treft u de correspondentie via e-mail met de klantenservice van de ns aan.

met vriendelijke groet,

s.d. de boer
vlieland