Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

in
inge-waaijer - 08-06-2012 15:12:59
Huishouden & Energie

Problemen met een nieuwe bank

Beste kassa-leden,

ongeveer vier weken geleden heb ik samen met mijn partner een nieuwe bank gekocht bij montel oldenzaal (onderdeel van de van gils woonpromenade). na 1.5 week vertoonde onze stoffen hoekbank (model cima) veel plooivorming. met veel bedoel ik dat ik de stof makkelijk tussen mijn vingers kan vastpakken, en dit doet zich voor over het gehele zitgedeelte, zelfs op het gedeelte waar wij nog niet hebben gezeten. kort daarop begon ook de rugleuning te plooien. wij hebben contact gezocht met montel, waarop zij een servicemonteur van het van gils-servicecenter hebben langs gestuurd. deze reageerde vrij laconiek op onze klacht, het antwoord was dat het zo hoort dat een bank gaat plooien (iets plooivorming kan ik helemaal in komen, het is een stoffen bank ten slotte), maar niet na anderhalve week al zoveel plooien dat het storend is. kortom hij kon niets voor ons betekenen. hij wees mij erop dat er ook in het informatieboekje vermeld staat dat de bank kan gaan plooien. ik snap dat volledig, dat een stoffen bank altijd iets zal gaan plooien, maar dat er na anderhalve week al zulke plooien in trekken die ik tussen mijn vingers kan vast pakken, vind ik niet goed. diezelfde dag hebben wij ons weer gemeld bij montel, dat wij het niet eens waren met het oordeel van de servicemonteur. zij hebben daarop een hernieuwde klacht ingedient namens ons en wij hebben gisteren bericht van hun serviceafdeling gekregen dat de klacht niet gegrond is verklaard en dat wij nog als optie hebben om de fabrikant naar de bank te laten kijken. met de bijvoeging dat als deze de klacht ook ongegrond verklaard, wij wel opdraaien voor de kosten van dit bezoek. als laatste wil ik ook nog even vermelden dat de bank in de showroom van montel, die er nu ongeveer een half jaar staat, lang niet zoveel plooivorming vertoont als de onze die is nu ong. 3,5/4 weken oud is. heeft een van jullie ervaring hiermee of weet iemand nog een oplossing over hoe wij dit probleem aan kunnen pakken?

met vriendelijke groeten,
inge waaijer