Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ad
adribak - 24-07-2012 17:17:11
Huishouden & Energie

FEENSTRA Warmte Totaal Zorg levert wanprestatie

Feenstra warmte totaal zorg heeft bij mij begin 2008 een nieuwe cv combiketel geplaatst en onderhoudscontract afgesloten. de monteurs hebben hem verkeerd om aangesloten: de uitgang van de ketel dus op de retourleiding van de radiatoren. ik merkte dat direct toen ze weg waren en heb gebeld. ze zijn teruggestuurd en hebben de aansluiting van de cv op de ketel omgedraaid door een soort bypass te maken met een buis die ze in een u-vorm bogen. daarbij is een knelkoppeling niet goed gezet op de buis en sindsdien lekt het daar, en is de buis aan het roesten. hier heb ik een maand later voor gebeld. het enige wat men hieraan heeft gedaan is de knelkoppeling strakker aandraaien: de monteur wilde niet een nieuwe leiding aanleggen. daarna zijn ze nooit meer geweest: er is dus sinds 2008 geen onderhoud uitgevoerd. en de leiding is nu bijna doorgeroest.

ik had eind 2011 een storing (ventilator stuk) en heb gevraagd nu ook de roestende leiding te vervangen en gewoon onderhoud te doen, conform het contract dat ik immers met ze heb. dat beloofde feenstra wel, maar uiteindelijk heeft de monteur alleen de ventilator vervangen. en dat ook pas na een paar keer bellen met feenstra: eerst had de monteur geen ventilator bij zich, en verdween terwijl ik in de kou zat, en daarna heeft feenstra mij niet uit zichzelf teruggebeld, dus moest ik er weer achter aan bellen.

uiteindelijk heb ik op 16 juni 2012 een klacht ingediend per aangetekende brief bij feenstra met een kopie naar vereniging eigen huis. tot mijn blijde verrassing pakte eigen huis dit goed op: ze hebben al twee keer feenstra gebeld om er op aan te dringen dat feenstra mijn klacht zou oppakken. men had wel tegen de mevrouw van veh gezegd dat ze het 'druk' hadden. maar het is nu 24 juli, dus weer ruim een maand later en ik heb nog niets gehoord van feenstra.

kortom: een hele, maar dan ook hele vette onvoldoende voor feenstra en ik raad iedereen af om met dit bedrijf zaken te doen. ze incasseren perfect het geld van je onderhoudscontract, maar leveren niets. warmte totaal zorg? ja...; zorgen krijg je genoeg door feenstra!

ik wil nu feenstra formeel in gebreke stellen en de laatste incasso storneren. ik betaal immers voor onderhoud wat ze niet leveren. maar kan ik dat juridisch veilig doen? op de site 'consuwijzer' en 'juridisch loket' vind ik hier eigenlijk geen duidelijk advies over.