Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
hamers1988 - 05-09-2012 15:25:31
Computers & Telefonie

KPN / Hi geeft onvolledige informatie aan klanten

Tijdens mijn vakantiereis door europa kreeg ik ineens een onverwachte sms van hi. in deze sms stond dat er hogere bel/internetkosten worden gemaakt en dan ik per omgaande contact moest opnemen met 050-5824961 (afdeling creditering).
uiteraard heb ik dit gedaan en kwam tot de volgende schokkende conclusie, dat ik op dat moment een factuur op had staan van €1109,-.

op 3 augustus ben ik vertrokken naar hongarije (budapest) en heb onderweg gebeld met hi klantenservice, daar heb ik aangeven dat ik binnen europa ga reizen en dat ik graag info wilde hebben over de hi vakantiebundel. medewerker van hi heeft mij de kosten uitgelegd € 9,95 per 100 mb en automatische verlenging. ik vond dit prima en heb gezegd dat ze de bundel kan activeren.

daarnaast ben ik ook een paar dagen in kroatië geweest en volgens afdeling creditering valt dit niet onder de bundel. dit verbaasde mij ten zeerste. ik heb nota bene gebeld met een medewerker en die heeft mij daar niks over gezegd. buiten dit vind ik het ook raar dat kroatië als euroland wordt buitengesloten.

ten tweede heb ik geen infobericht (sms) ontvangen toen ik kroatië inreed met de kosteninformatie. terwijl ik dit voor de overige landen wel kreeg (hongarije, slovenië, oostenrijk enz.). dus wederom werd ik niet op de hoogte gebracht van deze extreem hoge kosten.

ten derde werd mij gezegd dat als ik een bepaald limiet heb overschreden, dan werd mijn internet automatisch afgesloten, ook dit is niet gedaan. normaal heb ik rond de € 50,- abonnementskosten en pas vanaf €670,- excl. btw krijg ik een infobericht dat ik hogere bel/internetkosten heb. ruim 1300% meer dan normaal???!!!

nu ben ik al mijn leven lang klant bij hi en heb dit nog nooit meegemaakt. los van dit feit ben ik van mening dat hi mij als klant hier beter over kunnen informeren. ik ben een student en € 1109,- is voor mij niet betaalbaar.

verdere info:
ik heb de volgende sms gekregen op 13-08-2012:
hi, de datalimiet van 50 euro of 100mb (vakantie internetbundel) is bereikt. ter bescherming tegen hoge kosten sluiten we preventief je internet af. wil je toch blijven internetten dan kan dit natuurlijk. sms dan 'ja' naar 1330. als je een vakantie internetbundel hebt betaal je per 100mb weer 10 euro, tot een maximum van 100 euro. hierna betaal je 50 eurocent per mb....... enz.

dit sms'je heb ik ontvangen in hongarije en aangezien ik de vakantie internetbundel had geactiveerd, moet dit natuurlijk betrekking had op de 100mb vakantie internetbundel. daarom sms'te ik 'ja', zodat de vakantie internetbundel geactiveerd kon blijven en aanspraak kan maken op de volgende mb's, ik neem aan dat dit toch een logisch verhaal is??!!

en nu wordt er beweerd dat als ik 'ja' sms voor de vakantie internetbundel, dat ik meteen akkoord ga met de overige kosten die gemaakt kunnen worden?

dit is toch niet de normale procedure die de klant kan verwachten?