Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pp
pparker - 22-09-2012 14:18:56
Geldzaken & Recht

Dolcis handelt klacht niet goed af

Een tijdje terug heb ik bij de dolcis leren schoenen gekocht. ze zagen er leuk uit en de prijs was ook niet verkeerd. de jongen die me geholpen heeft raadde me aan om ze in te spuiten met hun eigen merk trendspray. gelukkig had mijn vriendin nog een bus staan, dus spoot ik de schoenen ermee in. tot mijn schrik veranderden de mooie lichtbruine schoenen in schoenen met allemaal zwarte vlekken. mijn vriendin zei dat dit niet goed was, maar in mijn koppigheid zei ik alleen dat het nog moest drogen en dat het wel goed zou komen. het heeft toen een week geduurd voordat het een beetje ingetrokken was. de eerste keer dat ik de schoenen mee had naar het werk regende het en de druppels die op de schoenen vielen bleven de hele dag zitten. zelfs nu zijn die druppels nog zichtbaar.

vandaag ben ik naar de dolcis winkel gegaan waar ik de schoenen gekocht had. ik ging er van uit dat ik na de uitleg mijn geld terug kon krijgen of een tegoedbon voor nieuwe schoenen. de jongedame achter de kassa kon me echter niet tegemoet komen voordat ik de spray van huis zou ophalen. ik probeerde haar uit te leggen dat de spray van dolcis zelf is en dat als zij zich om zou draaien zij de juiste spray al had, maar het mocht niet baten ik moest eerst de spray weer ophalen. ik was toen al behoorlijk opgewonden over het feit dat ik eerst terug moest om de spray te halen, maar dacht achteraf dat het wel goed zou komen. toen ik een uur later terug kwam met de spray ging de dolcis medewerkster met de spray naar achteren en kwam na een paar minuten terug en zei; ik zie niets de spray werkt goed ( dit had natuurlijk niets te maken met het feit dat de vlekken nog steeds op schoenen zaten, maar goed ). toen ik haar vroeg om het voor mijn neus te doen gaf ze aan dat de vloer in de winkel dan te glad zou worden en dat ze dit niet kon doen. vervolgens zei ze; ik kan u niet helpen en gaf daarmee een ‘einde gesprek’ aan. ik uitte mijn frustratie door te zeggen dat ik dit geen normale gang van zaken vond en vroeg om haar naam omdat ik van plan was om contact op te nemen met dolcis klantenservice. ze zei dat ik gewoon dolcis groningen kon noemen. hier nam ik echter geen genoegen mee omdat wanneer ik iemand van klantenservice wil spreken ik aan kan geven met wie ik gesproken heb. de medewerkster gaf toen met tegenzin haar achternaam en ik heb toen afscheid genomen.

vervolgens belde ik naar het klantenservice-nummer van dolcis 0900-4636365, € 0.20 p/m!! gelukkig werd er door een ingesproken bericht verzekerd dat de kosten nooit meer zouden worden dan 10 euro. ik heb tien minuten in de wacht gestaan (met een verkrachting van het nummer pokerface die heel schel klonk) en toen heb ik maar opgehangen om die 10 euro in ieder geval te omzeilen en mijn gezonde verstand niet te verliezen.

ik heb nu een kort bericht naar dolcis kunnen sturen en hopelijk staan ze me spoedig te woord over dit probleem. het enige wat ik wil is een compensatie voor de schoenen en een verontschuldiging over hun gevoerd beleid. de medewerkster was niet onvriendelijk, maar in mijn ogen toch zeker niet zeer competent in het omgaan met klachten. ik zal in ieder geval mensen in mijn directe omgeving aanraden om daar geen schoenen te kopen! hoe kan ik dit oplossen om toch mijn geld terug te krijgen?