Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
johankrol - 29-10-2012 16:15:56
Huishouden & Energie

Verkoop contracten BDR containerreiniging

Vorig jaar november/december werden wij aan de deur bezocht door een verkoper van bdr containerreiniging. hij had een mooie service voor een mooi tarief.

deze verkoper had mij zo goed als overtuigd, waarna ik hem nog vroeg naar de contractvoorwaarden. ik wilde namelijk nergens aan vast zitten. hij zei tegen mij dat ik een jaarcontract had wat daarna automatisch beƫindigd zou worden. op het formulier wat ik moest tekenen stond echter vermeld dat het abonnement stilzwijgend verlengd zou worden. deze jongen zei dat dit nog een oud aanvraagformulier was, aangezien de regelgeving mbt opzeggingen en contracten sinds kort aangescherpt was. hier kon ik mij het een en ander van herinneren wat het verhaal plausibel voor mij maakte.

vandaag bekeek ik mijn rekening en zag ik dat ze voor een kwartaal hebben afgeschreven. hierna ging ik reklameren bij de klantenservice. zij gaven aan dat dit nou eenmaal op het formulier stond en dat dit gangbaar is en dat ik gewoon moet betalen. bij de melding dat ik wilde opzeggen werd mij doodleuk verteld dat ik hiervoor een brief moest sturen.

is er iets wat ik hieraan kan doen? heb inmiddels een mail gestuurd met het verzoek om op te zeggen. ik kreeg daarop vrolijk terug dat ik zelf maar moest bellen met hun en dat ik schriftelijk kon opzeggen.

iemand tips/ideeen?