Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bi
bitie - 18-11-2012 16:14:24
Huishouden & Energie

Driewegklep vervangen HR Ketel

Sinds vrijdag 18 november 2012 hebben wij een storing in onze hr ketel. de verwarming blijft continue aan ondanks de thermostaat uit staat. dus ook als het op 6 springt voor warmwater.
wij zijn lid van feenstra totaal zorg sinds 14 jaar. het abonnement bestaat uit 100% service (inclusief onderdelen) de monteur van feenstra totaal zorg is geweest en volgens hem moet de driewegklep vervangen worden. dit onderdeel is niet meer te leveren en daarom kan feenstra niets meer eraan doen . het advies is om een nieuwe ketel aan te schaffen. dit zou € 1.900,= kosten.
het gaat om een intergas ketel type 220 hrw. uit navraag bij intergas blijkt dat zij de driewegklep genoeg in voorraad hebben. deze informatie heb ik aan feenstra doorgegeven. maar nu zegt feenstra dat de leverancier waarmee zij een overeenkomst hebben de driewegklep niet kunnen leveren. daarom gaat feenstra dat niet maken. zij gaan ook niet bij een andere leverancier bestellen.
het komt erop neer dat als de leverancier waarmee feenstra een overeenkomst heeft een bepaald onderdeel niet kan leveren dan moet de klant maar een nieuwe ketel aanschaffen.
hierover heb ik een klacht bij feenstra ingediend en zaterdag 19 november ben ik teruggebeld door een callcenter medewerker dat zij nog steeds niets eraan kunnen doen. het blijft hetzelfde. deze medewerker gaf mij zelfs het advies om over te stappen naar een ander onderhoudsbedrijf. wellicht kan dit bedrijf wel aan de driewegklep komen.
kan dit zomaar? je hebt 14 jaar je abonnementskosten betaalt en als het erop aankomt dan krijg je het advies om over te stappen.
als het probleem verholpen kan worden door de driewegklep te vervangen dan vind ik op dit moment nog niet nodig om een nieuwe ketel aan te schaffen.


famida