Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

st
steef87 - 20-12-2012 14:10:25
Computers & Telefonie

Internetverbruik 2700mb op 1 dag

Afgelopen maand heb ik een fikse rekening ontvangen van t-mobile (kleine 270 euro). mijn normale maandbedrag is circa 35 euro, dus ik zou in 1 maand betalen wat ik normaal in ruim 6 maanden betaal.

de reden dat ik deze rekening kreeg komt voort uit mijn internetverbruik, die blijkbaar op 1 dag (zondag 28 oktober) 2,7 miljoen kb's bedroeg oftewel 2700 mb. mijn internetbundel is slechts 500 mb per maand dus op 1 dag zat ik hier ruim boven a 180 euro. (zonder melding of waarschuwing of iets dergelijks)

vanaf het begin dat ik de telefoon had, ben ik op de hoogte van automatische updates, apps die automatisch internet verbruiken, dus ik heb al mijn instellingen zo staan dat niks automatisch kan gebeuren, dit is gecheckt bij de winkel en die bevestigen mij dit.

hoe kan het mogelijk zijn dat mijn telefoon op 1 dag zoveel verbruikt, terwijl ik geen films download of kijk op internet via telefoon?
daarnaast zegt iedereen (ook tmobile mensen) dat dit verbruik eigenlijk niet kan en toch moet ik betalen. (nu 145 euro, omdat tmobile al 120 euro van de rekening af heeft gehaald).
t-mobile schermt steeds dat het waarschijnlijk automatische updates zijn geweest, terwijl dit niet kan en er geen updates worden doorgevoerd van 2,7 miljoen kb. (nagevraagd bij android en sony ericsson). t-mobile geeft aan niet te kunnen bewijzen dat ik het heb verbruikt en daarnaast wordt gezegd dat het eigenlijk niet mogelijk is. moeten zij dan niet de factuur terugbrengen tot het normale bedrag of in ieder geval mij verder tegemoet komen? ik wil gewoon een specificatie van tmobile waarom zij mij dit in rekening brengen. moet ik gaan betalen voor iets, waarvan ik zeker ben dat ik het niet heb verbruikt en dat ook een fout kan zijn in de cijfertjes zoals die op de factuur staan?

t-mobile heeft gezegd om mijzelf te beschermen tegen deze plotseling hoge verbruiken, onbeperkt internetbundel aan te zetten a 5 euro extra per maand (tja zo verkoop je het wel). dit heb ik dan nu maar aangezet terwijl ik nog geen 300 mb verbruik in de maand, dus puur om blijkbaar onverklaarbare hoge verbruiken op 1 dag te kunnen opvangen.

groeten