Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ph
philemonhofman - 02-01-2013 19:03:49
Huishouden & Energie

Onfatsoenlijke behandeling verwarmingsbedrijf

Geachte redactie ,
afgelopen movember is onze verwarmingsinstallatie voor jaarlijks onderhoud nagekeken en schoongemaakt zoals altijd omstreeks die tijd.
op dat moment constateerde de servicemonteur dat de pomp een keertje aan vervangin toe is ,maar aangezien ze die niet op voorraad hebben kon hij die niet vervangen ( gelukkig achteraf).
na deze onderhoudsbeurt volgens contract van 84 euro in samenwerking met een storingsdienstcontract is hij weer vertrokken.
nog geen twee weken later krgen wij storing aande verwarmigsinstallatie echter niet aan de pomp want die draaide nog gewoon.
het was op een vrijdagmiddag 30 november ergens om 16.00 uur dat ik de het bedrijf owens belde en de storingsdienst aan de telefoon kreeg, inmiddels nederlandse installatiemaatschappij geworden door een fusie.
ik vertelde de storinsdienst dat onze verwarmingsinstallatie niet meer wilde starten en dit ook aangaf in de display van de nefit -verwarmingsketel 23 v.
deze zou zorgen dat er contact me ons zou worden opgenomen om de storing te verhelpen.
zo gezegd en gedaan werd er een klein half uurtje later ons gebeld door de servicemonteur die dat weeknd dienst had in ons rayon west-brabant roosendaal en vertelde ons misschine nog vandaag lags te komen ,maar het kon ook zaterdag worden. nu dat laaste is ook geschied en hij kwam dan ook om een uur of 12.00 bij ons op die zaterdag aan de deur.
na de :,,monteur" begeleid te hebben na de zolder waar onze verwarmigsinstallatie bevind is hij aan de slag gegaan. de monteur dee de standaard proceduer volgen zoals ook in het boekje staat geschreven,maar ik merket al vrij snel dat hij alleenmechanisch verstand had van verwarmigsinstalatie,s en de fout die hij aangaf was elektrisch ,dus een probleem en ook zeer vreemd dat men iemand als storinngsmonteur op pas stuurt die niet weet hoe hij eiegenlijk simpele elektrische metingene hoeft tedoen om te kunnen constareren wat er nu werkelijk kapot was. nee hij begon allerlei dingen te vervangen en de barnder automaat maakte tegelmatig sluiting ,maar hij kon dit niet meten ,daar hij niet over een univereel meter beschikte daar hij hier geen verstand van had,.dus ging eiegnlijk als een leek allerlei onderdelen vervangen die uiteiendelijk de verwarminsginstallatie niet tot werking bracht.. uiteindelijk naa veel dte hebben vervangen is hij maar een collega gaan bellen in amsterdam die hem telefonisch meededeelde wat hij moets doen. zekeringen vervangen en op de bollefooi uit[proberen ,maar geen resultaat. uiteindelijk vertelde hij mij er geen raad mee te weten en vremoede dat de brander automaat kapot zou zijn,maar dit niet zeker wist,maar hij vertelde mij dat ik me geen zorgen heofde te maken,want de onderdelen die waren vervangen zouden worden verrekend bij de aanschaf van een nieuwe installatie mocht dit nodig zijn.ik zou gewoon maandag even naar owens in hendrik ido anbacht moetenbellen en dit aan de desbeterffende afdeling alleen heoven door tegeven. zo gezegd en gedaan en dus de maandag 3 december het bedrijf in henrdik ido ambacht genaamd nederlandse installtaiemaatschappij opgebeld en door verbonden door de telefoniaste met de technische dienst en kreeg daar iemand aan de telefoon ,waarschijnlijk de manager van dit bedrijf en hen =m vertelt dat de storingsmonteur was langs geweest ,maar geen raad wist met het elektrotechnssche gedeelte. deze vertelde mij dat ik de onderdelen niet terug werden genomen van 215 euro,maar ik wel een nieuwe instal kon kopen.graag uw advies!!