Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ce
cencillie - 26-02-2013 11:57:34
Huishouden & Energie

Wat doe ik hieraan?

Ik heb vanaf november 2012 last van een enorme herrie van mijn cv-ketel. zo erg dat wij er niet van kunnen slapen. de ketel sloeg 10 minuten lang aan met het geluid van een overvliegende straaljager om dan 5 minuten stil te zijn. ik kreeg in 2009 een nieuwe ketel. ik woon met mijn dochter van 10 in een hoekhuis en ik heb altijd een te hoog gas-verbruik desondanks tochtstrips, radiatorfolie en raamfolie. ook een enorm geruis in de buizen was niet uit te houden. ik heb dit probleem doorgegeven aan de woningbouw, die de installateur op de hoogte stelde. ook had ik gezette tijden geen warm water en moest ieder keer naar zolder, waar de ketel staat, om het te resetten. de installateur vertelde mij iets over een membraan dat vervangen moest worden maar aan het geluid konden ze niets doen en dat ik de radiatoren moest ontluchten.
na drie keer de radiatoren ontlucht te hebben bleef het geluid aanhouden. ondertussen krijg ik mijn woonkamer niet warm gestookt en merkte ik dat mijn gasmeter met een snelheid van bekant 100 km per uur vaart maakte als de thermostaat op 15 stond. de radiatoren in de woonkamer staan uit en ik heb slecht 2 kranen open. we leven nu in één slaapkamer en in de badkamer staat ook de kraan open. de thermostaat is nu op 8,5 gedraaid en in de koudere tijden stond het op 10 of 9. ik heb inmiddels een verbruik van bijna 1100 kubieke meter in nauwelijks 4 maanden.
de installateur die kwam en deed eerst alsof ik gek was en overdreef. maar uiteindelijk hebben zij de ventilator verwisseld en zeiden dat het niet aan de pomp kon liggen. er was geen verandering. ze zouden de fabrikant laten komen. het duurde minstens drie weken voordat de fabrikant iets van zich liet horen. ik heb iedere keer met de woningbouw aan de telefoon gehangen en ook met de installateur die mij uiteindelijk zelf de fabrikant liet bellen. ik heb op 31 januari j.l. kwam een medewerker van de fabrikant eindelijk en die had het vermoeden dat de pomp niet goed was, heeft die ook iets zwaarder ingesteld. het geruis door de buizen is nu weg. maar de irritante herrie nog niet. alles was doorgegeven aan de installateur. die zou weer contact met mij opnemen omtrent de vervanging. nu inmiddels weer drie weken geleden na 2 keer wederom zelf gebeld te hebben. kreeg ik eerst te horen dat er op een rapport werd gewacht van de fabrikant. gisteren zelf weer gebeld. hadden ze het rapport nog niet. ik moest geduld hebben. ik belde zelf met de fabrikant, die waren niet op de hoogte van een rapport dat doorgestuurd moest worden. wederom de woningbouw gebeld en die zei dat ze er niet veel aan konden doen omdat ze er een soort van tussen zitten. later op de dag kreeg ik te horen dat het rapport reeds ontvangen was. ik moet echter geduld hebben omdat de opzichter ziek is. wat bleek dat het rapport reeds doorgestuurd was en dat het naar een ander kantoor( in een andere stad)van de installateur doorgestuurd was. ik voel mij hier enorm in de steek gelaten door de woningbouw en van het kastje naar de muur gestuurd en ook niet serieus genomen. wat zijn hierin mijn rechten? ik had graag advies hierover.