Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

me
mevrouwjanssen - 15-05-2013 16:37:00
Computers & Telefonie

Vodafone abonnement €350,- te veel berekend over 2012

Beste lezer,

ik heb een vraag aan jullie over hoe ik het beste kan handelen en hoe ik het beste mijn geld terug kan vragen.

dit was mijn brief:

vodafone
afdeling ssv
postbus 1500
6201 bm maastricht

beste meneer/ mevrouw,

zojuist heb ik een gesprek gehad met een collega van u van de klantenservice over mijn hoge telefoonkosten. hij heeft alles netjes voor mij bekeken en is tot de conclusie gekomen dat een jaar geleden mijn blackberry 350 bel sms web abonnement niet is overgezet naar de iphone 55 messaging abonnement. ik heb hierdoor te veel betaald.
ik heb destijds een iphone messaging 55 abonnement bij jullie besteld en die zou per post verstuurd worden. er was toen een fout gemaakt, door mijn abonnement meteen om te zetten terwijl ik dus de iphone nog niet had en nog gebruik maakte van mijn blackberry (dit was bekend bij jullie). ik heb hiervoor gebeld en het abonnement werd tijdelijk, tot de komst van de iphone, omgezet naar de blackberry abonnement. er was mij gezegd om te bellen als de iphone er weer zou zijn. dit heb ik gedaan op 17 maart in verwachting dat alles geregeld zou worden. dit is dus niet het geval geweest.
ik heb meer dan een jaar te veel betaald voor mijn abonnement en ik heb gebruikskosten gerekend gekregen die niet zouden mogen, aangezien er een ‘onbeperkt’ sms bundel bij de nieuwe iphone abonnement zat. er zijn wel kosten gerekend voor te veel smsen.
al met al verwacht ik nu dat deze kosten zo snel mogelijk aan mij terug zullen worden betaald. en dat jullie de afrekening met specificatie hierbij toe zullen voegen, zodat het voor mij duidelijk is wat er te veel is betaald.
inmiddels is mijn abonnement nu omgezet naar het red abonnement per 24 april 2013.
ik hoor graag spoedig van u.


dit is er teruggestuurd:

geachte mevrouw,

hiermee reageer ik op uw brief die wij op 26-04-2013 ontvangen hebben.

u geeft aan vorig jaar in maart uw abonnement te hebben verlengd. omdat uw abonnement per direct is gewijzigd, heeft u contact opgenomen met onze klantenservice om nog gebruik te kunnen maken van uw blackberry. echter is uw abonnement nooit gewijzigd, nadat u de iphone had ontvangen. u geeft aan teveel onterechte kosten te hebben gemaakt, omdat uw abonnement niet gewijzigd is naar een iphone messaging 55.

ik heb een en ander voor u nagekeken en die dat u uw abonnement op 16-03-2012 tijdelijk is gewijzigd, totdat u de iphone zou ontvangen. u bent ingelicht om uw abonnement te wijzigen, zodra u de iphone in ontvangst had genomen. echter kunt u terugzien op de facturen dat uw abonnement niet overeenkwam. u had 14- werkdagen na de eerste factuur de tijd om te reageren. wij hebben destijds niets van u vernomen, hierdoor is uw abonnement ook nooit gewijzigd naar een iphone messaging 55. ik zie dat u op 24-04-2013 uw abonnement heeft laten wijzigen naar een vodafone red abonnement.
het spijt me u niet postiever te kunnen berichten. ik ga er van uit u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
met vriendelijke groet,
harry odenhoven
directeur klantenservice

vodafone zegt hierbij dus dat ze mijn teveel betaalde kosten niet terug zullen geven, omdat het mijn verantwoordelijkheid is.

ik heb alles gedaan, wat zij mij gevraagd hebben te doen. ik ging er van uit dat toen ik belde, zij het abonnement voor mij zouden wijzigen. als leek weet ik niet dat mijn abonnement niet is omgezet en uit 'mijn vodafone' overzicht is dit ook niet duidelijk te herkennen.

help!