Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cm
cmb - 15-05-2013 17:52:00
Computers & Telefonie

Tele2Mobiel rekent hoger DataVerbruik dan standaard Iphone5 data verbruik meting

Normaal zou ik niet zo snel een bericht hier plaatsen, echter tele2 mobiel maakt het wel erg bont.

sinds 1 maand een abonnement afgesloten met een iphone5. op 4 mei ontvang ik een bericht van tele2: uw datanundel voor deze factuurperiode is op. geen probleem dacht ik. de iphone5 meet het gebruik mobiele data, dus die heb ik op 4 mei op reset gezet, zodat dit nul is. dan kon ik goed in de gaten houden hoeveel ik verbruik. vandaag op 15 mei is dit:
verstuurd: 75.6mb en ontvangen: 23.6 mb, totaal 99.2mb.

bij tele2 kosten dit per 1 mb, 0,15 eurocent. dus totaal zou dit bij mij ongeveer 15 euro zijn. echter, via de tele2 klanten'service' chat wist een beleefde mevrouw mij te vertellen dat dit mij al meer dan 46euro had gekost. even een snelle rekensom, is dit meer dan 300mb. na een aantal kritische vragen aan mevrouw bernadette van tele2, werden mij een aantal standaard zinnen verstuurd en werd het gesprek beeindigd. (de mevrouw was toch niet zo beleefd als zij deed lijken aan het begin van het gesprek).

goed, wat nu? daar sta je dan als klant van tele2. hen maakt het niet uit dat je rekening niet klopt, het is in het voordeel van tele2. gek dat je nooit iemand hoort dat dit andersom is. nu ben ik benieuwd hoe zij deze negatieve ervaring kunnen omdraaien in een tevreden klant, die eigenlijk hier een positief verhaal weer weergeven van een bedrijf die aangeeft om hun klanten te geven.

makkelijke woorden opgeschreven door het management, alleen de follow-up moet nog blijken. wie heeft ook deze ervaring met tele2? misschien leest tele2 dit ook wel, ben erg benieuwd of zij ook buiten hun standaard werkpraktijken dit soort problemen kunnen oplossen, daarvoor selecteer je namelijk de juiste mensen bij een klantenservice, die een beetje buiten de kaders kunnen kijken om een klant tevreden te laten zijn en die je gebruikt als verdere ambassadeur.