Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fr
frankrick - 20-06-2013 19:30:23
Huishouden & Energie

recht op ontbinden koopovereenkomst?

Hallo kassaleden,

recent hebben mijn man en ik een koopovereenkomst getekend bij bruynzeel keukens.
in de zaak werd een schets gemaakt van de keuken die wij uitgezocht hadden.terplaatse moesten we een overeenkomst tekenen.het zou volgens de verkoper om een overeenkomst met bruynzeel gaan en niet om de aankoop van deze specifieke keuken. volgens hem zou bruynzeel niet moeilijk doen als de keuken niet bleek te passen en er geen alternatief voorhanden was.het was een stukje ”zekerheid”voor bruynzeel dat wij niet met hun ideeën naar een andere keukenzaak zouden gaan. vol goed vertrouwen hebben we getekend.
nadat de inmeter de exacte maten had opgenomen bleek dat de keuken die wij uitgezocht hadden niet paste.er moest met latjes gewerkt worden om alles passend te maken en deurtjes en lades vielen allemaal anders uit dan gepland waardoor de keuken er heel anders uit kwam te zien.niet naar onze smaak dus. ook bleek er verkeerde apparatuur ingepland te zijn: een koelkast van 88cm hoogte achter een deur van 120cm en een kookplaat die veel te groot is,en ga zo maar even door.

nu is mijn vraag:i is het feit dat de er geen passende en bevredigende alternatieven voor handen zijn,de fouten die gemaakt zijn bij het ontwerpen en het feit dat wij geen vertrouwen meer hebben in deze keukenzaak,een wettelijke en gegronde rede om de koopovereenkomst te ontbinden?

ik zou bijna vergeten te vermelden dat erop gehamerd werd dat bruynzeel zonder aanbetaling werkt.
in de map die wij meekregen nadat we getekend hadden stond echter dat het gehele aankoopbedrag 2 dagen voor levering in het bezit moest zijn van bruynzeel.dat is toch wel een zeer brutale vorm van aanbetaling mijns inzien.mag dat wel???
nadat ik mijn onvrede hierover uitte tegen de verkoper kreeg ik te horen dat ik meer vertrouwen moest hebben.hoe zit het dan met het vertrouwen van bruynzeel naar haar klanten?

mvg,
een wanhopige klant