Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

li
linda_01 - 30-09-2013 18:05:16
Computers & Telefonie

Internet voordeelbundel EU 100mb bij HI

Afgelopen week ben ik een week op vakantie geweest op rhodos, griekenland.hiervoor heb ik de eu bundel afgenomen van 100 mb. echter pakte mijn mobiel vaak het netwerk van turkije, omdat rhodos vlakbij het vasteland van turkije ligt.

op 'mijn hi' staat alleen de status van het eu verbruik aangegeven en niet het buitenlands verbruik dus ik kon hierop ook niet zien als ik data buiten de bundel verbuikte. voor de zekerheid heb ik gebeld naar de klantenservies en daar werd mij verteld dat ik op het netwerk van turkije heb gezeten en daardoor een fors geldbedrag boven op mijn afgesloten bundel moet betalen. turkije valt namelijk niet binnen de eu en het internetverbuik is dus buiten mijn bundel van 100mb gevallen.

ik heb hier hi over gesproken en daarna middels een mail een klacht ingediend met de veronderstelling dat dit bedrag kwijtgescholden zou worden. ik kan immers met mijn tickets aanduiden dat ik helemaal niet buiten de eu ben geweest.
echter kreeg ik als antwoord via de mail dat het gebruik van je mobiele telefoon en de instellingen daarvan wel voor eigen verantwoordelijkheid zijn.

echter ben ik het hier niet mee eens omdat ik helemaal niet in turkije ben geweest. daarnaast moet ik er toch vanuit kunnen gaan dat als ik in de eu zit, ik aan een eu bundel voldoende heb.
sta ik in mijn recht of moet ik deze kosten gewoon gaan betalen?