Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

de
de beer - 21-10-2013 23:28:36
Computers & Telefonie

hoog verbruik electriciteit

Wij hebben een extreem hoog verbruik van onze elektriciteit meter.
hebben in 11 maanden een verbruik van 12.024 kw.

sinds 10 jaar wordt ons gebruik steeds hoger.
we zijn een gezin met 2 kinderen.

vandaag is onze meter geijkt. onze meter is van 1986.
tot mijn verbazing wordt alleen geijkt op het laatste telwiel en niet op het gehele telwerk. hiervoor heb ik € 380,00 betaald en krijg dit bedrag niet terug.
we kregen te horen onze meter goed is.
we zien duidelijk dat het schijfje van het telwerk niet recht draait maar schommelt. dit wordt erger als de meter harder gaat draaien.
ook heb ik op internet een lijst gevonden met afgekeurde meters. helaas staat onze meter ook hier bij.
de code van de meter is cl130f3.
de ijking heeft dus plaatsgevonden op een afgekeurde meter.
we zien op onze 5 cijferige telwerk dat het 3 (honderd) cijfer hoger staat dan het 4( tien) cijfer. ons vermoeden is dat dit niet correct werkt. thuis hebben we alles nagemeten of het verbruik wat er thuis gebruikt wordt gelijk is wat er bij de meter uit komt na het telwerk. dit is gelijk dus hebben we geen lekstroom.

we gaan nu een kwh meter kopen en deze bij onze meter aansluiten en gaan hiermee proberen om aan te tonen dat onze meter te snel draait.

we moeten nu per maand € 480,00 betalen.
weet iemand anders nog een oplossing