Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
petrus2 - 05-02-2014 10:39:15
Garantie & Verzekeringen

PGB declaratie

Voor mijn moeder heb ik al jaren het declaratieformulier ingevuld. nu is er een fout gemaakt betreffende het 1e kwartaal door ons.er is slechts de helft ingevuld van wat er uitbetaald is. nu willen we dat graag opeen nieuw formulier corrigeren, mar dat kan niet volgens het zorgkantoor friesland? we moeten nu 12 maal 2 declaratieformulieren opsturen, het zorgovereenkomstmodel van 6 a4 tjes en alle bankafschriften. dat is samen een pakket van 30 papieren. nadat we al net een formulier opnieuw moesten opsturen omdat een handtekening niet herkend werd,begint me het te allemaal iets te irriteren. de fout is misschien wel bij henzelf gemaakt namelijk. vorig jaar heb ik het totaaloverzicht ook al eens laten corrigeren door het zorgkantoor omdat we teveel overhielden van het budget. dan ben je eerlijk een geef je aan dat dit niet klopt. er werd overigens heel netjes een correctie opgestuurd zonder probleem. waarom doet men zo omslachtig als het gaat om een correctie van de budgethouder en wordt en grote misrekening van hun kant afgedaan als foutje bedankt? het probleem is ook nog eens dat er door de slechte financiele situatie van mijn moeder (aow zonder extra pension) in datzelfde1e kwartaal van 2013 gen totaalbedrag kon worden overgamaakt in 1 keer naar de zorgverlener,maar dat dit later contant is betaald. dit restbedrag is dus niet meer aan te tonen op een bankafschrift. ook in het 2e kwartaal is er 2 maanden later pas uitgekeerd vanwege dezelfde financiele problemen. nu wordt het misschien een extra probleem als men het 1e kwartaal niet gaat goedkeuren omdat dit niet op een bankafschrift vermeld stond als totaal. alle declaratieformulieren zijn echter wel volledig en ondertekend. hoe kan men dit probleem nog oplossen. heeft iemand daar ervaring mee. het restbedrag wat terugbetaald moet worden is namelijk te hoog geworden vanwege het ontbreken van het 1e kwartaal op het terugbetalingsformulier van het zorgkanttor. dit is niet te betalen door mijn moeder. wat zijn haar rechten in deze? alvast bedankt voor de info.