Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

nh
nhz66 - 05-03-2014 15:03:37
Huishouden & Energie

Totaalbed ervaring vraag

In januari zijn wij naar totaalbed gegaan om een nieuwe boxspring te kopen. in de winkel hebben wij op een aantal bedden gelegen en daar besloten om voor een bepaald bed te gaan. de afmeting, matrassen en topper waren op zich prima, maar wij wilden graag een 200cm breedtemaat en een andere kleur.

de verkoopster heeft alles opgeschreven en vermeld dat ze de kleur en breedtemaat naar onze wensen aangepast heeft. de levertijd is besproken en we hebben een handtekening gezet.

na 6 weken werd het bed geleverd en gemonteerd, dit is allemaal vrij netjes gegaan. na enkele uren luchten zijn wij even gaan liggen op ons bed, daarbij viel ons direct op dat het bed korter was dan in de winkel. we hebben het bed nagemeten en het komt inderdaad overeen met dat wat er in de overeenkomst staat. we zijn direct terug naar de winkel gegaan en komen daar tot de conclusie dat het bed waar wij voor gekozen hebben 210cm lang is, tevens kwam de verkoopster toen ineens wel met het verhaal dat er ook nog een 220cm lengtemaat beschikbaar is. erg vreemd want ik ben zelf 190cm lang en we hebben duidelijk afgesproken dat we dát bed wilden hebben, maar dan grijs en 200cm breed.

volgens totaalbed is dit volledig onze fout, want wij hebben een handtekening gezet. dit is natuurlijk waar, echter hebben wij duidelijk gevraagd naar dat bed. daarbij is het in de winkels geheel onduidelijk hoe groot de showroom bedden zijn, er staan namelijk geen afmetingen bij.

als oplossing bied totaalbed nu om het bed voor 70% van de nieuwwaarde terug te nemen. dit komt neer op ca €1000,- extra kosten, los van de €150,- die de extra lengte sowieso al kost.

wij begrijpen dat we zelf een handtekening hebben gezet, maar we zijn voor ons gevoel verkeerd voorgelicht en 30% inleveren op een gloednieuw bed wat nog niet beslapen is is volgens ons te gek voor woorden. ze leveren alles zelf, dus het bed kan gewoon opnieuw ingepakt worden en als nieuw verkocht worden. er heeft immers nog niemand op geslapen en het is door totaalbed zelf gemonteerd.

wat vinden jullie en wat zouden wij nog kunnen doen?