Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wa
wahe3da - 24-03-2014 14:04:20
Huishouden & Energie

Woningbouw werkt niet mee?! Zijn ze verplicht de meterstanden op te nemen?

Hoi iedereen,

ik heb een dringende vraag aan jullie. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik heb een eindafrekening van oxxio gehad voor gas. ik moet 960 euro terug betalen. het blijkt dat wij in 1 jaar tijd 2500 kub hebben verbruikt terwijl het gemiddelde voor een 2 kamer flatje op 1250 zit. de man van oxxio heeft mij verteld dat dit eigenlijk niet mogelijk is terzij we iedere dag de verwarming op 30 graden hebben staan en de ramen open hebben.dit is bij ons dus niet het geval en de man van oxxio zegt dat het waarschijnlijk komt omdat onze meterstanden aan het begin van ons contract geschat zijn.. ook heeft deze meneer gezegd dat als wij de beginstanden van de meter hebben dit uiteraard opgelost kan worden, maar als we niet achter de beginstanden kunnen komen zijn we eigenlijk gewoon de "lul" en moeten we betalen.

nou hier komt dus mijn vraag; de woningbouw (in mijn geval de alliantie) hoort toch de meterstanden op te nemen als de oude bewoner eruit gaat en hoort de meterstanden ook op te nemen als de nieuwe bewoner het huis in gaat? ik heb meerdere mensen van de alliantie gooi en vechtstreek gesproken en meerdere hebben mij gezegd dat het wel heeeeeeeeeel raar zou zijn als van allebei de bewoners geen meterstanden bekend zijn. maar aangezien mevrouw niks kon vinden hebben ze mij doorgestuurd naar de afdeling woonadvies, welke ook niks kon vinden in het systeem en ik zou terug gebeld worden. nu ben ik uiteindelijk terug gebeld door onze contactpersoon voor deze woning en wonder boven wonder hebben ze geen meterstanden van ons in het systeem maar ook niet van de oude bewoner. de meneer van de woningbouw die beweert dat wij in het begin toen we hier woonde en afspraak hadden staan om de meterstanden op te nemen (waar ik niks meer van weet!!!!!!) maar dat we niet thuis waren dus dat het onze eigen schuld is. als deze meneer de waarheid spreekt dan moet er toch een brief in onze brievenbus zijn gegooid dat we een afspraak hadden maar dat wij niet aanwezig waren? deze hebben wij niet ontvangen, maar hij geeft wel ons de schuld. nadat de meneer van de woningbouw dit had gezegd vroeg ik hem is het dan ook onze schuld dat jullie geen meterstanden hebben van de oude bewoner? toen zei hij: "dat is niemand zn schuld en daar wil ik het bij laten". en toen had hij opgehangen.

ik heb vandaag terug gebeld en heb gezegd dat ik het er niet bij ga laten omdat het ons anders 960 euro gaat kosten terwijl het niet onze fout is en dat ik juridische stappen ga ondernemen. toen zei hij oké dat moet je zeker doen bedankt voor de mededeling en een prettige dag verder. toen heeft hij opgehangen. ook heeft meneer mij uitgelachen toen ik vertelde dat ik graag een kopie van de brief wil waarin hoort te staan dat wij een afspraak hadden om de meterstanden op te nemen.

nu is mijn vraag, wat kan ik doen???? is de woningbouw verplicht de meterstanden op te nemen als een oude bewoner de woning uit gaat? en is de woningbouw verplicht de meterstanden op te nemen als er een nieuwe bewoner in komt?

ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik vind dat ik onterecht word behandeld door deze meneer van de alliantie en hoop niet dat wij straks de dupe zijn omdat de alliantie niet professioneel met deze gegevens is omgegaan...

groetjes,

waheeda