Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

yo
yorickjanssen - 10-04-2014 16:37:11
Auto & Vervoer

Ondeugelijk product

Ik heb in 2010 een nieuwe ibiza fr bocanegra gekocht. binnen het eerste half jaar ontstond er een probleem met de olie. mijn auto verbruikte meer dan 1 liter olie op de 1000 kilometer. ik ben toen een traject ingegaan van vele reparaties en metingen. het probleem is nog steeds niet opgelost, de importeur blijft maar aangeven dat er dingen vernieuwd/vervangen moeten worden. nu 4 jaar later ben ik er klaar mee om als soort van testrijder voor seat te rijden. mijn autodealer doet in principe zijn stinkende best om mij te helpen. de importeur geeft aan dat dit de enige auto in nederland is met dit probleem, alleen in zwitserland zou een gelijkwaardig probleem voor komen. de importeur daarin tegen laat mij lekker test rijden en komt mij niet tot nauwelijks tegemoet. na 4 jaar van problemen ben ik mijn auto spuugzat en heb ik de dealer voor gelegd dat ik een vergelijkbaar product wil. de dealer geeft weer aan dat hij afhankelijk is van de importeur en zodoende ook niet veel kan betekenen. de importeur komt hier niet tot nauwelijks in tegemoet . (nauwelijks is een bedrag van 1000 euro wat ik elders ook al een inruilpremie krijg, en op iedere andere auto ook zou krijgen dus in feiten komen ze me niet tegemoet). wat zijn hierin mijn rechten? ik wil wel een procedure opstarten maar ik weet niet wat ik daar van moet gaan verwachten.(non-conformiteit/conformiteit?) ik weet ook niet wat dit mij gaat kosten. en zou dit zin van slagen hebben?